Arts Universe and Philology

Arts Universe and Philology
The blog "Art, Universe, and Philology" is an online platform dedicated to the promotion and exploration of art, science, and philology. Its owner, Konstantinos Vakouftsis, shares his thoughts, analyses, and passion for culture, the universe, and literature with his readers.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Ο πρώτος «βιονικός άνθρωπος». The Incredible Bionic Man

O Φρανκ δημιουργήθηκε με σκοπό να παρουσιάσει τις εξελίξεις στον χώρο των τεχνητών μελών και οργάνων. The Bionic Man is the world's first robot human made entirely of prosthetic parts. He can walk and talk and has a complete circulatory system. A Smithsonian Channel special about the bionic man airs Sunday (Oct. 20) on the Smithsonian Channel at 9 p.m. EDT/8 p.m. CDT. Credit: Courtesy of Smithsonian Channel

Το πρώτο ανθρωποειδές πλήρως κατασκευασμένο από προσθετικά μέλη συναρμολόγησε η λονδρέζικη εταιρεία Shadow Robot Co σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης. Ο «βιονικός άνθρωπος», γνωστός και ως Φρανκ, «γεννήθηκε» με σκοπό να παρουσιάσει τις καινοτομίες από τον χώρο των ρομποτικών προσθετικών μελών και των τεχνητών οργάνων.

The robot has a prosthetic face modeled after Bertolt Meyer, a social psychologist at the University of Zurich, in Switzerland. He also has a retinal prosthesis made by Second Sight in Sylmar, Calif. Credit: Courtesy of Smithsonian Channel

«Δεν είναι φάρσα, πρόκειται για μια πραγματική επιστημονική εξέλιξη» αναφέρει ο διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Αεροναυπηγικής και Διαστήματος Σμιθσόνιαν, όπου και φιλοξενείται ο «βιονικός άνθρωπος».

Το ρομπότ

The robot sports a pair of robotic ankles and feet from BiOM in Bedford, Mass. To support his prosthetic legs, the bionic man wears a robotic exoskeleton named "Rex," made by REX Bionics in New Zealand. His awkward, jerky walk makes him more Frankensteinian than ever. Credit: Courtesy of Smithsonian Channel

Το «ζωντανό» ρομπότ ύψους 1,83μ. και βάρους 77 κιλών, πρωταγωνιστεί σε ντοκιμαντέρ του καναλιού του Σμιθσόνιαν, αφιερωμένο στην εξέλιξη των βιονικών μελών και την ανάπτυξη βιονικών ρομπότ. 

The bionic man also has a nearly complete set of artificial organs, including an artificial heart, blood, lungs (and windpipe), pancreas, spleen, kidney, and functioning circulatory system. Credit: Courtesy of Smithsonian Channel

Η κατασκευή του στοίχισε περί το ένα εκατομμύριο δολάρια (δηλαδή περίπου 700.000 ευρώ) και αποτελείται από 28 τεχνητά μέρη – τεχνητό πάγκρεας, πνεύμονες, σπλήνα, κυκλοφορικό σύστημα κ.ά. -, τα οποία δόθηκαν στο πλαίσιο δωρεάς από εταιρείες βιοϊατρικής.

Roboticists Rich Walker and Matthew Godden of Shadow Robot Company in England led the assembly of the bionic man from prosthetic body parts and artificial organs donated by laboratories around the world. Credit: Courtesy of Smithsonian Channel

Το πρόσωπο του ρομπότ, ανήκει στον δρα Μάγιερ, ο οποίος γεννήθηκε χωρίς χέρι και διαθέτει ρομποτικό μέλος. Η τεχνητή του νοημοσύνη περιορίζεται σε επίπεδο chatbox – κάτι αντίστοιχο με την εφαρμογή της Siri για το iPhone της Apple.

«Οι δημιουργοί του 'βιονικού ανθρώπου' αποφάσισαν να του χαρίσουν την προσωπικότητα ενός 13χρονου αγοριού από την Ουκρανία, οπότε δεν είναι και το πιο ευγενικό “πλάσμα” για συζήτηση» αναφέρει γελώντας ο μηχανικός σχεδίασης της Shadow Robot, Ρόμπερτ Γουαρμπάρτον.

Το ρομπότ παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στο πλαίσιο του συνεδρίου Comic Con, που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη και από τις 18 Οκτωβρίου δέχεται… επισκέψεις στο μουσείο.




Υπολογιστής «ζει» με... ηλεκτρονικό αίμα, IBM unveils computer fed by 'electronic blood'

Ο δρ Πάτρικ Ρουχ δίπλα από τον πρότυπο «ζωντανό» υπολογιστή της IBM. Is liquid fuel the key to zettascale computing? Dr Patrick Ruch with IBM's test kit

Η βιομηχανία ημιαγωγών θα μπορούσε να λύσει δύο από τα μεγαλύτερα προβλήματά της αν υιοθετούσε την αρχιτεκτονική του ανθρώπινου εγκεφάλου, πιστεύει η IBM. Το ερευνητικό τμήμα της εταιρείας στη Ζυρίχη παρουσίασε το πρωτότυπο ενός υπολογιστή που χρησιμοποιεί «ηλεκτρονικό αίμα» τόσο για την ψύξη του όσο και για την τροφοδοσία του με ηλεκτρική ενέργεια.

«Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι 10.000 φορές πιο πυκνός και πιο αποδοτικός από οποιονδήποτε σημερινό υπολογιστή» είπε ο δρ Μπρούνο Μίτσελ της IBM Research σε επίδειξη που παρακολούθησε και το BBC.

«Αυτό είναι εφικτό επειδή ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί ένα εξαιρετικά αποδοτικό δίκτυο από τριχοειδή αιμοφόρα αγγεία, το οποίο μεταφέρει θερμότητα και ταυτόχρονα μεταφέρει ενέργεια» εξήγησε.

Τι συμβαίνει σήμερα

The future of computing? IBM's model uses a liquid to deliver power and remove heat.

Τα σημερινά κυκλώματα από πυρίτιο πλησιάζουν τα θεωρητικά τους όρια, καθώς σύντομα θα είναι αδύνατο να μικρύνουν περισσότερο χωρίς να καίγονται από υπερθέρμανση.

Η μεγάλη εκπομπή θερμότητας αποτελεί ήδη εμπόδιο σε μια προσέγγιση της IBM για τη δημιουργία «τρισδιάστατων» κυκλωμάτων, στα οποία τα τσιπ στοιβάζονται πάνω σε άλλα και αυξάνουν έτσι την πυκνότητα του συστήματος. Αναγκαστικά, τα περισσότερα σημερινά κυκλώματα είναι «δισδιάστατα», απλωμένα δηλαδή σε μια επίπεδη επιφάνεια ώστε να έρχονται σε επαφή με τον αέρα και να ψύχονται καλύτερα.

Η νέα πατέντα

Bruno Michel with a server from Aquasar - a highly efficient liquid-cooled computer.

Η χρήση του «ηλεκτρονικού αίματος», το οποίο ψύχει τον υπολογιστή όπως το αίμα απάγει θερμότητα από τον εγκέφαλο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ενέργεια όπως το αίμα προσφέρει καύσιμα στους εγκεφαλικούς ιστούς, θα επέτρεπε την αύξηση της πυκνότητας των τσιπ με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης.

«Σε έναν υπολογιστή, οι επεξεργαστές καταλαμβάνουν μόλις το ένα εκατομμυριοστό του συνολικού όγκου. Σε έναν εγκέφαλο, το ποσοστό ανεβαίνει στο 40%. Ο εγκέφαλός μας είναι ένα πραγματικά πυκνό αντικείμενο» επισήμανε ο δρ Μίτσελ.

A redox flow test system - the different coloured liquids have different oxidation states.

Ο Μίτσελ και οι συνεργάτες του παρουσίασαν ένα απλό σύστημα με τσιπ που φέρουν μικρά κανάλια για το ροή υγρού, με διάμετρο μόλις 100 μικρόμετρα. Το υγρό που ρέει μέσα στα κανάλια απάγει την παραγόμενη ενέργεια, όπως συμβαίνει και σε παλαιότερα υγρόψυκτα συστήματα, ταυτόχρονα όμως λειτουργεί ως παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.

Αυτό επιτυγχάνεται συνδέοντας το σύστημα με μια «μπαταρία ροής οξειδοαναγωγής βαναδίου» -ένα είδος μπαταρίας που μεταφέρει χημική ενέργεια αποθηκευμένη σε ιόντα βαναδίου.

Η IBM πιστεύει ότι η νέα αυτή προσέγγιση θα είναι έτοιμη για εμπορική εφαρμογή σε περίπου μια δεκαετία.

SuperMUC uses liquid cooling instead of air - a model for future computer designs.

Απώτερος στόχος είναι η ανάπτυξη ενός υπερυπολογιστή ισχύος 1 petaflops (15 τετράκις εκατομμύρια πράξεις ανά δευτερόλεπτο) σε μέγεθος επιτραπέζιου υπολογιστή.

Σήμερα ένα τέτοιο σύστημα καταλαμβάνει χώρο όσο μισό γήπεδο ποδοσφαίρου και καταναλώνει δεκάδες χιλιάδες watt ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως επισήμαναν οι ερευνητές, ο υπερυπολογιστής Watson της IBM, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που ανακηρύχθηκε πρωταθλητής στο τηλεπαιχνίδι γνώσεων Jeopardy!, καταναλώνει 85.000 watt. Συγκριτικά, ο εγκέφαλος των ανθρώπινων αντιπάλων του τους οποίους νίκησε μετά βίας καταναλώνει μόλις 20 watt.

«Όπως οι υπολογιστές μας βοηθούν να κατανοήσουμε τον εγκέφαλο, έτσι και η κατανόηση του εγκεφάλου θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε καλύτερους υπολογιστές» σχολίασε ο Ματίας Κάιζερσβερτ, διευθυντής της IBM Research στη Ζυρίχη.

Πείραμα στο Χάρβαρντ αλλάζει τον γενετικό κώδικα της ζωής, Researchers Advance Toward Engineering 'Wildly New Genome'

Wyss Institute file photo of E. Coli. (Credit: Rick Groleau). In two parallel projects, researchers have created new genomes inside the bacterium E. coli in ways that test the limits of genetic reprogramming and open new possibilities for increasing flexibility, productivity and safety in biotechnology.

Γενετιστές στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ κατάφεραν να αλλάξουν τη γλώσσα στην οποία είναι γραμμένες οι γενετικές πληροφορίες ενός βακτηρίου, ένα επίτευγμα που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την παραγωγή εντελώς νέων μορίων στη βιομηχανία βιοτεχνολογίας, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσε να εμποδίσει την απόδραση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών.

Η μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Science αφορά την αλλαγή του γενετικού κώδικα, ενός συνόλου κανόνων που χρησιμοποιούν όλοι οι οργανισμοί στη Γη για να ερμηνεύουν τις πληροφορίες των γονιδίων.

Τα γράμματα του βιβλίου της ζωής

Ερευνητές κατόρθωσαν να αλλάξουν μια «τριπλέτα» γραμμάτων στο «βιβλίο» του DNA. Scientists from Yale and Harvard have recoded the entire genome of an organism and improved a bacterium's ability to resist viruses, a dramatic demonstration of the potential of rewriting an organism's genetic code.

Το μόριο του DNA είναι μια αλυσίδα που συναρμολογείται από τέσσερις διαφορετικές χημικές βάσεις, οι οποίες είναι ουσιαστικά τα «γράμματα» στο «βιβλίο της ζωής»: A, T, C, G.  Η αλληλουχία των γραμμάτων εξηγεί στο κύτταρο πώς να παραγάγει συγκεκριμένες πρωτεΐνες, συνδέοντας στη σειρά διαφορετικά αμινοξέα.

Τα κύτταρα διαβάζουν τις βάσεις αυτές ανά τρεις, με κάθε τριπλέτα (ή κωδικόνιο) να μεταφράζεται σε ένα συγκεκριμένο αμινοξύ.

Οι κανόνες όμως άλλαξαν στο εργαστήριο του Τζορτζ Τσερτς, καθηγητή Γενετικής στο Χάρβαρντ. Η ομάδα του Τσερτς κατάφερε να αλλάξει το νόημα ενός συγκεκριμένου κωδικονίου στο γονιδίωμα του κολοβακτηρίου Escherichia coli.

Συγκεκριμένα, κατάφεραν να αλλάξουν το νόημα της τριπλέτας UAG, η οποία κανονικά λέει στο κύτταρο πού τελειώνει κάθε γονίδιο στο μόριο του DNA. Η τριπλέτα άλλαξε σημασία, και πλέον αντιστοιχούσε σε ένα σπάνιο αμινοξύ που δεν χρησιμοποιείται από τους οργανισμούς στη φύση. Με άλλα λόγια, το βακτήριο παρήγαγε πρωτεΐνες χρησιμοποιώντας ένα επιπλέον συστατικό που δεν απαντάται στη φύση.

Οι ερευνητές αποκαλούν μάλιστα το τροποποιημένο μικρόβιο «γενετικά επανακωδικοποιημένο οργανισμό».

Αλλαγή κωδικονίων

Σε μια δεύτερη μελέτη, η οποία επίσης δημοσιεύεται στο Science, η ίδια ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι κατάφερε να αντικαταστήσει 13 διαφορετικά κωδικόνια με νέα κωδικόνια που είχαν την ίδια σημασία. Η τροποποίηση αυτή δεν άλλαξε τον ίδιο τον γενετικό κώδικα, ούτε επηρέασε τη σύσταση των πρωτεϊνών που παράγει η E.coli, δείχνει όμως ότι τα κωδικόνια του DNA είναι δυνατό να αλλάξουν με σχετική ευκολία.

Οι εσκεμμένες παρεμβάσεις στον ίδιο τον γενετικό κώδικα, πέρα από τις σημερινές μεθόδους που επιτρέπουν την εισαγωγή ξένων γονιδίων, θα ήταν χρήσιμες στη βιομηχανία τεχνολογίας, τονίζουν οι ερευνητές.

In the new study, the researchers working with E. coli swapped a codon and eliminated its natural stop sign that terminates protein production. The new genome enabled the bacteria to resist viral infection by limiting production of natural proteins used by viruses to infect cells. Isaacs — working with Marc Lajoie of Harvard, Alexis Rovner of Yale, and colleagues — then converted the "stop" codon into one that encodes new amino acids and inserted it into the genome in a plug-and-play fashion.

Η αλλαγή της γλώσσας του DNA, για παράδειγμα, θα προστάτευε τα καλλιεργούμενα μικρόβια από επιθέσεις ιών, οι οποίες προκαλούν σήμερα προβλήματα στη φαρμακευτική βιομηχανία.

Επιπλέον, η χρήση μικροβίων που χρειάζονται σπάνια αμινοξέα, τα οποία δεν απαντώνται στη φύση, θα εμπόδιζε την απόδρασή τους και τον πολλαπλασιασμό τους στο περιβάλλον.

Η παρέμβαση στον γενετικό κώδικα, τέλος, θα επέτρεπε τη σύνθεση εντελώς νέων πρωτεϊνών, όπως για παράδειγμα φαρμάκων τυλιγμένων με αλυσίδες πολυμερών, έτσι ώστε να αυξάνεται η διάρκεια ζωής τους στην κυκλοφορία του αίματος.

Όπως σχολίασε ο επικεφαλής της μελέτης δρ Τσερτς, οι νέες μελέτες «ίσως μας προσφέρουν μια εντελώς νέα χημική εργαλειοθήκη για τη βιοτεχνολογική παραγωγή».

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

Εξετάσεις DNA έριξαν φώς στο μυστήριο για το θρυλικό Γέτι, Geneticist cracks mythical Yeti case

Truth unfolded: The mystery of the ancient tale of the Abominable Snowman may finally be solved.

Με τη σφραγίδα της εγκυρότητας του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τη βοήθεια της Γενετικής και την ανάλυση DNA γράφτηκε το τελευταίο –μέχρι το επόμενο- επεισόδιο στην μυθολογία που συνοδεύει το «μαγικό πλάσμα» των Ιμαλαΐων, όπως αποδίδεται στα ελληνικά η θιβετιανή ονομασία του «γέτι».

Myth or reality? Hairs from two animals found in the Himalayas were a 100 per cent match to an ancient polar bear jaw bone from Norway.

Το γιγαντόσωμο πλάσμα που έχει στοιχειώσει εδώ και αιώνες τους ντόπιους, αλλά και γενιές ορειβατών και θιασωτών του ανεξήγητου, φαίνεται ότι αποτελεί ένα υβρίδιο πολικής και καφέ αρκούδας, το οποίο μάλιστα – σύμφωνα με τον επιστήμονα που υπογράφει την έρευνα- ζει ακόμα στην «Στέγη του Κόσμου» όπως αποκαλείται η ψηλότερη οροσειρά της Γης.

Undated photo made available by Britain's Channel 4 television of Oxford University genetics professor Bryan Sykes posing with a prepared DNA sample taken from hair from a Himalayan animal.

Ο Μπράιαν Σάικς, καθηγητής Γενετικής στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, πραγματοποίησε τεστ DNA σε τρίχες που προέρχονταν από «άγνωστο είδος», οι οποίες είχαν εντοπιστεί στη Βόρεια Ινδία και στο Μπουτάν, σε απόσταση περίπου 800 χιλιομέτρων από το πρώτο εύρημα και τις ταυτοποίησε σε απόλυτο βαθμό με το γονιδίωμα ενός μακρινού προγόνου της πολικής αρκούδας που έζησε 120.000 έως 40.000 χρόνια πριν από την εποχή μας στην Νορβηγία.

A footprint of Yeti, discovered near Mount Everest in 1951.

Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι είναι σχεδόν απόλυτα βέβαιος ότι το «γέτι» ζει ακόμα στα Ιμαλάια, δεδομένου ότι τα δύο δείγματα τριχών που εξέτασε είναι σχετικά πρόσφατα, με το παλιότερο να χρονολογείται από την δεκαετία του 1970 και το νεότερο από τις αρχές της νέας χιλιετίας. 

Terrifying mythical creature or just a bear? UK geneticist may have unlocked the truth about the Yeti, or Abominable Snowman.

«Αποδείχθηκε μέσω του τεστ DNA ότι έχουμε ένα άγνωστο είδος εδώ και 40.000 τουλάχιστον χρόνια, το οποίο όμως φαίνεται ότι ακόμα βρίσκεται ανάμεσά μας», ανέφερε ο κ. Σάικς και συμπλήρωσε: «Υπάρχουν ακόμα πολλά κενά που πρέπει να συμπληρώσουμε με επιστημονικό τρόπο. Δεν υποστηρίζω πως ένα προϊστορικό είδος αρκούδας περιπλανιέται στα βουνά. Είναι πιθανό να πρόκειται για ένα υποείδος καφέ αρκούδας που κατάγεται από τον πρόγονο της πολικής αρκούδας ή να πρόκειται για ένα υβρίδιο καφέ αρκούδας και του απογόνου της προϊστορικής πολικής αρκούδας. Θα πρέπει να κάνουμε και άλλες έρευνες τόσο στο πεδίο όσο και στο εργαστήριο, έτσι ώστε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα», κατέληξε ο καθηγητής. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι ένας μύθος φαίνεται ότι έχει αρκετή δόση αλήθειας και με την βοήθεια της επιστήμης είναι πιθανό να λυθεί ένα αίνιγμα που κρατάει από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας.

To Curiosity επιβεβαιώνει την προέλευση μετεωριτών από τον Άρη. Mars Rover Curiosity Proves Some Earth Meteorites are Martian

The rear of the stone from the Tissint Martian meteorite is almost completely covered with a glossy black fusion crust. Credit: Image © Natural History Museum, London

Είναι γνωστό πως μετά την ανάλυση κάποιων κομματιών μετεωριτών που βρέθηκαν σε διάφορες περιοχές της Γης , οι επιστήμονες αποφάνθηκαν πως προέρχονται από τον πλανήτη Άρη (π.χ. ο μετεωρίτης Nakhla  ή ο μετεωρίτης Μαύρη Καλλονή που βρέθηκε στη Σαχάρα  και αλλά και άλλοι).

Αυτό ακούγεται λίγο παράξενο. Πως είναι δυνατόν να «ξεκολλήσουν βράχοι» από την επιφάνεια του Άρη και να καταλήξουν στη Γη;

Το πιθανότερο σενάριο είναι να εκτινάχθηκαν βράχοι από την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη εξαιτίας της πτώσης αστεροειδών και αφού αυτοί οι βράχοι πέρασαν εκατομμύρια χρόνια στο διάστημα, κάποιοι από αυτούς να κατέληξαν ως μετεωρίτες στη Γη.

NASA's Mars rover Curiosity took this self-portrait, composed of more than 50 images using its robotic arm-mounted MAHLI camera, on Feb. 3, 2013. The image shows Curiosity at the John Klein drill site. A drill hole is visible at bottom left. Credit: NASA/JPL/MSSS/Marco Di Lorenzo/Ken Kremer

Τώρα το σενάριο αυτό επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις του διαστημικού ρόβερ Curiosity που εξερευνά την επιφάνεια του Άρη, σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Geophysical Research Letters, ένα περιοδικό της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης. (Primordial argon isotope fractionation in the atmosphere of Mars measured by the SAM instrument on Curiosity, and implications for atmospheric loss, Sushil K. Atreya et al)

Από τις αναλύσεις του οργάνου SAM που διαθέτει το Curiosity υπολογίστηκε η αναλογία των δυο ισοτόπων του αερίου Αργόν, 36Ar και 38Ar, και βρέθηκε ότι στον Άρη ισχύει: 36Ar/38Ar=4.2±0.1

Αυτά τα δυο ισότοπα υπάρχουν στο ηλιακό σύστημα με αναλογία 36Ar/38Ar = 5,5 (π.χ. στον Ήλιο και στον Δία). Στον Άρη όμως η αναλογία αυτή μειώθηκε, διότι το μεγαλύτερο μέρος της ατμόσφαιράς του χάθηκε στο διάστημα, και εξαιτίας της μικρότερης ταχύτητας διαφυγής που αντιστοιχεί στο βαρύτερο ισότοπο, η απώλεια του 38Ar ήταν μικρότερη. (Οι αποστολές Viking της NASA που προσεδαφίστηκαν στον Άρη την δεκαετία του 1970 είχαν υπολογίσει την αναλογία με μεγάλο σφάλμα, μεταξύ 4 έως 7).

Η τιμή που προκύπτει από τις μετρήσεις του Curiosity, έχει πολύ μικρότερο σφάλμα και συμφωνεί με τις τιμές που έδωσαν στο παρελθόν οι αναλύσεις του παγιδευμένου αέρα στο εσωτερικό των μετεωριτών που βρέθηκαν στη Γη. Η αναλογία των ισοτόπων αργού στους μετεωρίτες αυτούς κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 (Το αργό είναι ευγενές αέριο και δεν συμμετέχει σε χημικές αντιδράσεις, ούτε σε γεωλογικές διαδικασίες).

Scientists have identified meteorites, such as this one nicknamed 'Black Beauty,' as Martian in origin. Credit: NASA

Σύμφωνα με τον Sushil Atreya, αυτή η απευθείας μέτρηση στον Άρη από το Curiosity διευθετεί οριστικά την υπόθεση της προέλευσης των αρειανών μετεωριτών.

Η μελέτη των ισοτόπων του αργού αλλά και άλλων ισοτόπων που μετρήθηκαν από το όργανο SAM αποδεικνύουν, εκτός της προέλευσης των μετεωριτών, ότι ο Άρης είχε κάποτε ατμόσφαιρα την οποία όμως έχασε.

The fashion and celebrity works of Matthew Rolston

Matthew Rolston is a photographer, director, and creative director renowned for work that is at once classic and completely contemporary. A modern approach to glamour is one of Matthew's hallmarks, embodying Hollywood's past and its grand tradition of celebrity portraiture; his approach has literally helped to define today's aesthetics of celebrity and beauty photography.

Matthew's singular style has been called upon by fashion and beauty clients ranging from the Gap to Esteé Lauder and Polo Ralph Lauren, and to magazines such as Vanity Fair, Harper's Bazaar, Vogue, W, GQ, Esquire, and The New York Times Magazine. For Rolling Stone alone, he has photographed more than 100 covers, collaborating with musicians and celebrities including Daniel Craig, Johnny Depp, Jack Nicholson, and Bob Dylan. In 2012, Time magazine named his infamous, blood-splattered Rolling Stone cover portrait of the cast of HBO's True Blood one of the "Top 10 Nude Magazine Covers" of all time.

"Even though my work is incredibly diverse, there must be some uniting factor," observes Matthew. "Clients always call it 'Matthew Magic.' I'm not sure what that is; perhaps it's a special kind of romance." 

In a career filled with important milestones—from being "discovered" by Andy Warhol for Interview magazine to directing award-winning music videos for artists such as Christina Aguilera—Matthew continues to grow as an influential artist. In 2011, he added the title of creative director to his resumé, collaborating on the brand design of several boutique hotels, including the award-winning Redbury in Hollywood and New York City's Hotel Lola-a branding project for which he was honored at the prestigious 2012 Hospitality Design Awards. In 2011, Matthew established his own in-house production company, R-ROLL, to provide his mix of editorial, advertising, and entertainment clients with behind-the-scenes documentaries of his photo and film assignments. 

"We're now entering an era where the 'making of' is just as important as the 'of.' Maybe more important," he notes. "This is not me acting as a photographer or a director, but as a producer, working with a group of very talented young filmmakers. Being a filmmaker myself, I have an innate understanding of how to produce this type of content in a engaging and entertaining style consistent with the look-and-feel of the print and film assets we normally create." 





























































Matthew's work has been exhibited at prestigious galleries across the United States, in Europe and Japan, and at numerous museums, including the Whitney Museum of American Art in New York City and at the Smithsonian Institute in Washington, D.C. His images have also been collected in two monographs: the limited-edition Big Pictures (Bulfinch Press, New York), which features an introduction by film director Tim Burton; and the lavish limited-edition coffee-table book beautyLIGHT, published in 2008 by leading German art-book publisher teNeues.