“Ο
Πομπιντού είπε κάποτε: «Προτιμώ να είμαι υπάλληλος-αγροφύλακας σε ανεξάρτητη
Γαλλία, παρά πρόεδρος σε εξαρτημένη». Το ταπεινωτικότερο χαρακτηριστικό του
Ρωμιού, η προδοσία από μέρους των κατεχόντων και οι οδυνηρότερες σελίδες της
Ιστορίας μας αποσιωπούνται πάντα. Αν τολμήσεις και τις θίξεις, σου υπενθυμίζουν
πως δεν πρέπει να εκθέτεις την εθνική μας αξιοπρέπεια, με αποτέλεσμα να σώζουμε
τα προσχήματα για εκείνους που ξεπούλησαν την Ελλάδα, από τους αρχαίους χρόνους
ως τους κοτζαμπάσηδες που επιβιώνουν μέχρι τις μέρες μας με διαφορετικά
προσωπεία. Γιατί και τότε, η μάλλον τότε για πρώτη φορά, οι αφεντάδες, οι
ολιγαρχικοί αφεντάδες, ανίκανοι να αναχαιτίσουν το άπλωμα της δημοκρατίας που
είχε σαν άμεσο αποτέλεσμα το διαφωτισμό του λαού, προτίμησαν να συνεργαστούν με
τους εχθρούς του τόπου. Όταν διαπιστώνουν πως το παιχνίδι ξεφεύγει από τα χέρια
τους, προτιμούν να παίξουν το ρόλο του χωροφύλακα σε βάρος του προδομένου λαού,
για λογαριασμό του ξένου τυράννου ή του ξένου κατακτητή, παρά να παραμεριστούν
από νέες δυνάμεις. Το τραγούδι έκτοτε δεν άλλαξε καν, πατρίς, θρησκεία και οικογένεια
κηρύσσονται σε κίνδυνο. Εχθρός τους η Δημοκρατία και οι οπαδοί της.” Λιλή Ζωγράφου «Αντιγνώση»
Το
βιβλίο «Αντιγνώση, τα δεκανίκια του καπιταλισμού» αποτελεί έρευνα για την
εξέλιξη του αρχαιοελληνικού πολιτισμού μέχρι τον σύγχρονο ελληνικό λαό και τους
σημερινούς του αγώνες. Η Λιλή Ζωγράφου περιγράφει, παραθέτοντας αναρίθμητα
στοιχεία από αρχαία γραπτά και σύγχρονες έρευνες, πώς ο χριστιανισμός (τελείως
αποκομμένος από τα απελευθερωτικά εβραϊκά κινήματα ενάντια στη ρωμαϊκή
αυτοκρατορία) με τη βίαιη επιβολή του στους λαούς της αυτοκρατορίας, αποτελούσε
βασικό κομμάτι της πολιτικής ενάντια στις ελευθερίες που είχαν οι λαοί
"επί ειδωλολατρίας", όπου τα συστήματα ήταν συγκριτικά πολύ πιο
προοδευτικά και ανθρώπινα.
Μα
και τον αιώνα που πέρασε, η εκκλησία καθόλου δεν... προόδευσε. έτσι ο Πάπας
Λεόντιος ΙΓ’: «Είναι εντελώς απαράδεκτο να ενισχύουμε, να υπερασπιζόμαστε ή να
επιτρέπουμε την ελευθερία της σκέψης, του λόγου, των γραφομένων..., σα να ήταν
δικαιώματα δοσμένα στους ανθρώπους από τη φύση" ενώ 26 χρόνια αργότερα ο
πάπας δήλωνε: "Ο Μουσολίνι είναι απεσταλμένος της Θείας Πρόνοιας".
Στα
1980 έγινε το πρώτο βήμα: Το Βατικανό παραδέχεται ότι πράγματι η γη κινείται!
Κι
όμως, μετά από τόσους αιώνες, οι απαγορεύσεις της εκκλησίας μόνο ένα πράγμα
επιβεβαιώνουν: ότι οι λαοί, έστω και ασυνείδητα, δεν έχουν πειστεί από την
προπαγάνδα τους. Αυτό φαίνεται και από την ελληνική παράδοση: μήτε στα ακριτικά
μήτε στα κλέφτικα τραγούδια αναφέρεται πουθενά ο θεός. Αντίθετα οι υπερφυσικές
δυνάμεις ανήκουν σε ανθρώπους και η ιδέα του θανάτου γίνεται κίνητρο για την
απόλαυση της ζωής.
Κι
αυτά γιατί, με βάση τη Λιλή Ζωγράφου, ο χριστιανισμός είναι παν' απ' όλα
οικονομική ιδεολογία: "Ο χριστιανισμός δεν ήταν θρησκευτικός φορέας και
δεν είχε κανένα θρησκευτικό μήνυμα κι άλλη καμιά φιλοσοφία, παρά πώς θα
διαιωνίσουμε αδιατάρακτα τη δουλεία. Να εργάζονται αδιαμαρτύρητα οι πολλοί και
να συσσωρεύουν πλούτη οι ολίγοι"!
της Λίας
Μπαμπαλετάκη. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Έναυσμα» το 2002.
Lovis Corinth
(1858–1925), Joseph and Potiphar’s Wife (2) (1914), oil on canvas, 77 × 62 cm,
Kaiser-Wilhelm-Museum, Krefeld, Germany. Wikimedia
Commons.
"Με
το δοκίμιο τούτο θα πληγώσω σίγουρα μια μερίδα ανθρώπων που, γεμάτοι καλή
πίστη, είναι δεμένοι με το χριστιανισμό. Και λυπούμαι ειλικρινά γι' αυτό.
Γιατί ενώ ξεκίνησα γεμάτη αγανάκτηση και θυμό τη γραφή του βιβλίου μου, μου
συνέβη μια βαθιά και ουσιαστική αλλαγή. Ένιωσα να γίνομαι καλή. Γλύκαναν μέσα μου οι πληγές της ζωής και της σκέψης. Πλημμύρισα τρυφεράδα
και επιείκεια για τους ανθρώπους. Ως τώρα η αγάπη μου γι' αυτούς ήταν
σκληρή, απαιτητική. Δεν τους συγχωρούσα την ευπιστία τους. Αλλά
σιγά σιγά όσο προχωρούσα στη μελέτη και στη γραφή της Αντιγνώσης, γέμιζα τρόμο
και συμπόνια. "Δεν μένει, λοιπόν, καμιά ελπίδα για τον
άνθρωπο", αναρωτιόμουνα. Ως πότε τα ιδανικά που για χάρη τους
θυσιάζεται θα γίνονται όπλα να τον δολοφονούν, αλυσίδες να τον σκλαβώνουν,
φυλακές να τις κατοικεί;
Και ως πότε αντέχει να πληροφορηθεί τούτη την αλήθεια; Αλλά την ίδια στιγμή
αποφάσιζα πως η ίδια αλήθεια που αφαιρεί μιαν ελπίδα, γεννά μια καινούργια.
Η "Αντιγνώση, τα Δεκανίκια του Καπιταλισμού" θέτει ένα πρόβλημα που
ποτέ ως τώρα δεν έχει ερευνηθεί αντικειμενικά και καίρια. Πως
καταποντίστηκε ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός; Γιατί; Ποιους
εξυπηρετούσε ο αφανισμός του; Και γιατί θεωρήθηκε απαραίτητο να ξεριζωθεί
η ελληνική παιδεία προκειμένου να επιβιώσει ο χριστιανισμός;
Οι πολιτισμοί που καταστράφηκαν ολοκληρωτικά και αφανίστηκαν από το πρόσωπο της
γης δέχτηκαν επιδρομές από ορδές βαρβάρων. Όπως ο Μυκηναϊκός από τους
Δωριείς και ο Χαναανικός από τους Εβραίους.
Félicien
Rops (1833–1898), The Temptation of Saint
Anthony (1878), pastel and gouache on paper, 73.8 × 54.3 cm, Cabinet des
estampes, Bibliothèque Royale Albert Ier, Brussels. Wikimedia Commons.
Αλλά ο χριστιανισμός εμφανίζεται σα θρησκεία. Και το ίδιο ισχυρίζεται ως
σήμερα. Πως έδρασε όμως σα βαρβαρική επιδρομή; Και γιατί λειτούργησε σαν
καταλύτης κάθε ελληνικού στοιχείου, μετερχόμενος μέσα που μόνο ο ναζισμός
μεταχειρίστηκε;
Ο χριστιανισμός ισχυρίστηκε, και ισχυρίζεται ακόμη, πως μοναδικό του κίνητρο
ήταν η Σωτηρία. Σύμφωνοι. Αλλά τίνος; Μα της συσσώρευσης του
Πλούτου και της Εξουσίας.
Αυτός είναι ο στόχος αυτού του βιβλίου: Η απομυθοποίηση μιας απάτης, όπως
στάθηκε η χριστιανική θρησκεία, που γίνεται θεμέλιο του καπιταλισμού. Και
που δεν θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς την κατάλυση του Ελληνικού ορθολογισμού.
Διαφορετικά θα εξακολουθεί να εκκρεμεί ένα ζητούμενο. Από τον Ελληνικό
πολιτισμό γεννιέται η Ταυτότητα του Ανθρώπου. Γιατί ο χριστιανισμός
καταργεί αυτήν την Ταυτότητα για να σώσει δήθεν τον άνθρωπο;
Ένα
από τα ουσιαστικότερα υπάρχοντα ντοκουμέντα νεοελληνικής γραφής μιας γνωστής
και αγαπητής σε όλους μας συγγραφέως που αποκαλύπτει περίτρανα τη
σχεδιασμένη γέννηση και επιβολή στην πολιτισμένη ανθρωπότητα της
«εβραιοχριστιανικής πανούκλας», όπως η ίδια επανειλημμένως την κατονομάζει, με
σκοπό την καθυπόταξη του ελεύθερου ελληνικού πνεύματος και αντικατάστασή του
από το αντιγνωστικό, φασιστικό εβραιοθεοκρατισμό και την επακόλουθη βύθιση του
πολιτισμού σε μια άνοη δειοδιδαιμονική θρησκευτική βαρβαρότητα
Ο χριστιανισμός έχει μια και μόνη
ιδεολογία στην πραγματικότητα: την Αντιγνώση.
Robert
Koehler (1850–1917), The Strike in the
Region of Charleroi (1886), oil on canvas, 181.6 × 275.6 cm, Deutsches
Historisches Museum, Berlin, Germany. Wikimedia Commons.
Η Αντιγνώση, η ιδεολογία κατοχύρωσης συμφερόντων μιας ασήμαντης και βάρβαρης
μειοψηφίας, μεταμφιεσμένη σε θεολογία, θα επιβληθεί σε εκατομμύρια
πολιτισμένους ανθρώπους. Και πώς;
Με την έσχατη πνευματική λιτότητα: το σκοταδισμό.
Αν ο Έλληνας στάθηκε το σύμβολο του σκεπτόμενου άνθρωπου, ο χριστιανός γίνεται
ο αντίποδας, το σύμβολο της υποταγής, μέσα από το σκοταδισμό της θεωρίας της
Αντιγνώσης, και το διανοητικό κατακερματισμό της ανθρωπότητας.
Πολλοί, κι ύστερα ακριβώς από τα αμέτρητα επιχειρήματα τούτου του βιβλίου, θ'
αναρωτιούνται, για το πως, παρ' όλα αυτά, επικράτησε ο χριστιανισμός στον
κόσμο.
Μυστήριο δεν υπάρχει. Μίλησα στην αρχή για «μακρόπνοο εβραϊκό σχέδιο» που
στόχευε στην εξόντωση της ελληνικής παιδείας από το πρόσωπο της γης. Εξόντωση,
που στην περίπτωση αυτή σήμαινε: την αλλαγή της νοοτροπίας του πολιτισμένου
ανθρώπου. Χρειάστηκε δηλαδή να ξεριζωθεί από τα θεμέλια του ανθρώπινου
νου, αλλά και του κορμιού του ακόμα, η αντίληψη της ζωής, καθώς και το όραμα
του κόσμου. Και αντίθετα, να ποτιστεί ως τα κατάβαθα του είναι του μ' έναν
βαθύτατο φόβο.
Ήταν μια αμαρτία. Μια προσβολή της ίδιας της ζωής της χριστιανικής φυσικά - όχι το να είσαι Έλλην, αλλά και το να θυμάσαι τις εθνικές σου ρίζες. Η ανθρωπότητα δεν επιτρεπότανε να ’χει, από δω και μπρος, άλλες ρίζες εκτός από τις εβραιοχριοτιανικές….
Από τον 4ο αιώνα και πέρα, θα 'ρθει η βασιλεία του σκοταδισμού, της αγραμματοσύνης και του αδίστακτου τραμπουκισμού. Θαύματα αφέλειας, χοντροκοπιάς και θαυματοποιίας θα μας προσφέρουν οι συγγραφείς και οι βιογράφοι «Αγίων», που υποτίθεται πως αγωνίστηκαν για τον μοναδικό θεό και τη μοναδική του αλήθεια, που αυτοί πια αποκλειστικά κατέχουν και αναλαμβάνουν να επιβάλουν. Πράξεις βίας, κακοποιήσεις, καταστροφές, δηώσεις, κλοπές, θα περιγράφονται σαν υψηλά δείγματα εκδήλωσης πίστης και ευσέβειας, για την επιβολή του «Θεού της αγάπης»….
Είχα
ήδη και ‘γω διαπιστώσει πως ο ασφαλέστερος τρόπος να προσεγγίσουμε την αλήθεια
είναι να διαβάζουμε την Ιστορία. Ακόμη κι αν χρειαστεί ν' ανακαλύψουμε την
πραγματικότητα στην ακριβώς αντίθετη εκδοχή απ' αυτήν που η σκοπιμότητα των
καιρών μας παρέδωσε σαν ιστορική αλήθεια. Κι όταν μάλιστα φροντίσουμε να μη
λησμονούμε πως πάει πολύς λίγος καιρός σε σύγκριση με τους ιστορικούς χρόνους
που η συγγραφή της Ιστορίας έπαψε να γίνεται μόνο από την άρχουσα τάξη. Ή
πώς φρόντισε, αυτή η τελευταία, να εξαφανίσει, ό,τι δεν είχε γραφτεί από την
ίδια.
Μπορούμε, αλήθεια, να συχωρέσουμε όλη την κακοποίηση των κακογραμμένων,
κακοσυνταγμένων και αλλοιωμένων ευαγγελίων, μια και μας διαφύλαξαν τούτα τα
λόγια. Δύο χιλιάδες χρόνια χρειάστηκε ο άνθρωπος για να συνέλθει, και ν'
ανακαλύψει, πάλι μόνος του, από την αρχή, το ήθος αυτού του μηνύματος. Για να
συνειδητοποιήσει τι κουρέλι καταντάει τη ζωή του, τι σφουγγαρόπανο, αν επιθυμεί
να είναι αρεστός στους πολλούς. Και πως η ευλογία του Κατεστημένου δεν είναι
μόνο σφραγίδα αποτυχίας για τον νέο άνθρωπο, μα και ντροπής και διαιώνισης της
δουλείας, που αντανακλά στο μέλλον των πολλών.
Félicien Rops (1833–1898), Les Sataniques. Satan Sowing Tares (1882), coloured aquatint, 25.7 x 18 cm, Musée Provincial Félicien Rops, Namur, Belgium. Wikimedia Commons.
Δεν επικράτησε ο χριστιανισμός σαν ιστορική ανάγκη, όπως υποστηρίχτηκε ως σήμερα. Επιβλήθηκε. Γεννημένος από σατανικούς εγκεφάλους που συλλαμβάνουν, για πρώτη φορά στην πορεία του άνθρωπου, πόσους κινδύνους εγκυμονεί η παιδεία - μια μορφή διαφώτισης, υποτυπώδης έστω - σαν απλωθεί στις μεγάλες μάζες. Ο χριστιανισμός, με το σύνθημα «Επιστροφή στο σκότος», επρόλαβε τη διάλυση του σκότους. Εκλεκτό του θεού, ανακήρυξε ο Ιησούς τον αγράμματο λαό. Εκλεκτό του θεού τον ανακήρυξε κι ο ιουδαϊσμός με το χριστιανισμό του. Αλλά όχι για να τον ανεβάσει - όπως ονειρεύτηκε ο Ιησούς - μα για να κατεβάσει κι όλη την πολιτισμένη ανθρωπότητα στο επίπεδό του. Όχι για να επιβάλει την ισότητα όπως επιδίωκε ο Ιησούς - αλλά για να εξουδετερώσει τον κίνδυνό της. Όχι για να καταργήσει τον φορέα της αδικίας, την άρχουσα οικονομική ολιγαρχία, αλλά την παιδεία της. Δεν είναι απαραίτητο να 'σαι Μάρκος Αυρήλιος για να καταπιέζεις τις μάζες. Απόδειξη πως, με το κύλισμα των αιώνων, όλο και κατεβαίνει το επίπεδο των κυβερνώντων, ενώ εντείνεται η βία στις μέρες μας. Γιατί η ανθρωπότητα ζει ακριβώς - τηρουμένων των αναλογιών - την ίδια κρίση της αφύπνισης και της διεκδίκησης των δικαιωμάτων της. Παράλληλα, η άρχουσα τάξη καταβάλλει την ίδια λυσσασμένη προσπάθεια ν' αναχαιτίσει τον κίνδυνο, με το σκιάχτρο του χιλιοστραγγισμένου χριστιανισμού της. Κι αυτό γιατί 'ναι ανίκανη, τουλάχιστον ως τούτη την ώρα, να εφεύρει κάποιο καινούργιο υποκατάστατο.Στην αρχή το εγχείρημα θα φανεί σχεδόν ακατόρθωτο. Ελκυστική βέβαια η «μοναδική οδός σωτηρίας» για το αίσθημα ανασφάλειας της εποχής και το αδιέξοδο του μέσου άνθρωπου. Αλλά ο μύθος του χριστιανισμού θ' αποδειχτεί δυσκολοχώνευτος. Η σκληρότητα της ιουδαϊκής γένεσης καθηλώνει τον άνθρωπο στο αιώνιο αίσθημα ενοχής για το σφάλμα του Αδάμ, που πέφτει στον πειρασμό παρασυρμένος από την Εύα. Κατ' εικόνα και ομοίωση του Εβραίου, ο θεός του κάνει διακρίσεις, ανάμεσα στα πλάσματα που ο Δημιουργός έπλασε τόσο αλληλοεξαρτώμενα και αλληλοσυμπληρούμενα, και εμφανίζεται να περιφρονεί τη γυναίκα όσο κι ο Εβραίος. Γι' αυτό και της αναθέτει - στο αφελές σήριαλ του προπατορικού αμαρτήματος - το ρόλο του «κακού», της ηθικής αυτουργίας. Παρ' όλο που ο Αδάμ είναι πρωτόπλαστος, ο εβραϊκός μύθος δε διστάζει να τον απαλλάξει, με το δικαιολογητικό του πρότερου έντιμου βίου, και να τα φορτώσει όλα στη γυναίκα. Ο Παύλος θα αναλάβει να φρεσκάρει το κατηγορητήριο: «Εις την γυναίκα δεν επιτρέπω να διδάσκει ή να εξουσιάζει τον άνδρα, αλλά να κάθεται ήσυχη. Διότι ο Αδάμ επλάσθηκε πρώτος και η Εύα κατόπιν: Και δεν απατήθηκε ο Αδάμ, αλλά η γυναίκα απατήθηκε και έτσι έγινε παραβάτης» (Α' Τιμοθ, β', 12 -14). Ολόκληρη η ανθρωπότητα τώρα αντάμα θα καταδικαστεί στη διαιωνιζόμενη εκκρεμότητα του εβραϊκού παρελθόντος, ένοχη όμως για δυο εγκλήματα από δω κι έπειτα, εβραϊκής επινόησης - το μήλο και τη σταύρωση - κάτω από την απειλή μιας δεύτερης παρουσίας και της αμείλικτης Κρίσης. Ως τότε, δεν έχει η ανθρωπότητα παρά να ζει στο άγχος των εγκλημάτων της και να παρακαλεί το θεό να τη συχωρέσει, γιατί, εκτελώντας τον προορισμό της να ζει υπάρχει αμαρτάνουσα, η αμαρτάνει υπάρχουσα. Ο ειδωλολάτρης, ορφανεμένος από την τρυφερή έγνοια των θεών του και την προστασία τους, που άρχιζε από τη γονιμότητα της γης και του πλούσιου θερισμού ως τη χαρά της ζωής και του έρωτα, καλείται να σωθεί πορευόμενος μέσα από μια έρημο που δεν γνωρίζει. Την έρημο που διαμόρφωσε τον Εβραίο θεό, που για να επιζήσει γίνηκε πιο σκληρός και πιο απάνθρωπος απ’ αυτήν, την δίχως σοδειές, δίχως βροχή και γονιμότητα: δίχως την ανάγκη μα και την ελπίδα της Ποίησης."







Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου