Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών: Η περίπτωση των RollSkillsCrew, ένα συγκρότημα Rap μουσικής στο 2ο ΓΕΛ Νεάπολης

Δύο μαθητές του σχολείου μας ο Giwrgos Giwrgos Boo και ο  Christos Antoniou πρωταγωνιστούν στους Roll$kills.  

Η επιτυχία ή όχι κάθε διδακτικής ή μαθησιακής συνδιαλλαγής καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της διαπροσωπικής σχέσης που υπάρχει μεταξύ του δασκάλου και του μαθητή. Ο δάσκαλος βρίσκεται συνήθως σε πιο ισχυρή θέση από τους μαθητές λόγω του ότι ελέγχει την πρόσβαση στις σωστές απαντήσεις και αξιολογεί την πρόοδο των μαθητών, αφού γνωρίζει περισσότερα από το παιδί κι έχει την ευθύνη για τη μεταβίβαση της γνώσης (Mercer, 2000). Η ασυμμετρία που υπάρχει στις σχέσεις παιδιού–εκπαιδευτικού ωστόσο δεν είναι μονόπλευρη, αφού το παιδί γνωρίζει πράγματα για τον κόσμο και τον εαυτό του τα οποία δεν γνωρίζει ο εκπαιδευτικός (Wood, 1999). Η μάθηση επομένως δεν εξαρτάται μόνο από την παρέμβαση του ενήλικα, αλλά και από τη συμμετοχή του παιδιού στη δική του εξέλιξη και μάθηση με τη λήψη πρωτοβουλιών σχετικά με τον τρόπο χειρισμού και συμμετοχής στην αλληλεπίδραση (Hughes & Westgate, 1999).

To RollSkillsCrew είναι ένα συγκρότημα Rap μουσικής το οποίο έχει ιδρυθεί 14 Ιανουαρίου 2014..έχει σκοπό να περάσει στους νέους ένα ήχο ο οποίος δεν υπάρχει στην Ελλάδα από άτομα τα οποία τον έχουν ετοιμάσει σε τέτοια ηλικία!

"Το όνομα του συγκροτήματος είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε και θα ήταν καλύτερα να το κρατήσουμε για εμάς" λένε οι ίδιοι! Το RollSkills ξεκίνησε τις προσπάθειές του πριν ένα μισή χρόνο, έφτιαξε τρία κομμάτια τα οποία ήταν η αρχή του!

Δεύτερη και σημαντική δουλειά  είναι το #RapErection το οποίο φτιάχτηκε πριν λίγο καιρό και έχει σκοπό τον νέο ήχο η αρχή του νέου ήχου η στίχοι έγιναν από τα μέλη ενώ οι παραγωγές και η μουσική από Αμερικάνο μουσικό!

Έχουν εμφανιστεί δυο φορές στην Θεσσαλονίκη και ετοιμάζουν την 3η τους συναυλία  πριν την επόμενη δουλειά τους που ετοιμάζουν κοντά στον χειμώνα! Οι συναυλίες θα συνεχιστούν και σε άλλες πόλεις από ότι έχουμε πληροφορηθεί!

Η σχολική ζωή προσφέρει καθημερινά ευκαιρίες για πολύπλευρες εμπειρίες που μεταβιβάζουν στο παιδί συναισθήματα αυτοεκτίμησης, αυτοεπιβεβαίωσης, εξωτερίκευσης συναισθημάτων και δεξιότητες, οι οποίες μπορούν να αποκτηθούν μέσω της ενεργούς συμμετοχή του παιδιού στη διαδικασία της μάθησης, με τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος το οποίο δημιουργεί κίνητρα για ανακάλυψη, πειραματισμό, συνεργασία, επικοινωνία, αλληλεπίδραση. Αν και η κοινωνική μάθηση ξεκινά από τα βιώματα των παιδιών είναι αναγκαίο ο εκπαιδευτικός εκμεταλλευόμενος άλλοτε ευκαιριακά θέματα κι άλλοτε οργανώνοντας και προετοιμάζοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες να συστηματοποιεί, να προωθεί, να προκαλεί και να ενισχύει τις διαδικασίες της κοινωνικής μάθησης. Για την ανάπτυξη των παραπάνω κοινωνικών δεξιοτήτων ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώσει δραστηριότητες όπως το θεατρικό παιχνίδι, η δραματοποίηση, η μαγειρική ή προσεγγίσεις μέσα από λογοτεχνικά κείμενα, κατάλληλα παιχνίδια ρόλων ή κανόνων, εικονογραφημένο υλικό, φωτογραφίες, άρθρα κ.ά. Στις περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες η κοινωνική μάθηση καλλιεργείται χωρίς να γίνεται αυτοσκοπός, με έμμεσο και φυσικό τρόπο.

Παράλληλα με αυτές τις δραστηριότητες η διδασκαλία και η μάθηση πρέπει να πραγματοποιούνται με τρόπους που λαμβάνουν υπόψη το περιβάλλον και τις σχέσεις που αναπτύσσονται. Σε κάθε σχολείο οι τρόποι με τους οποίους αλληλεπιδρούν οι δάσκαλοι και οι μαθητές διαμορφώνονται από τις πολιτισμικές παραδόσεις και από συγκεκριμένα περιβάλλοντα μέσα στα οποία λειτουργούν (Mercer, 2000). Σε κάθε κοινωνία οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν κάποια είδη στρατηγικών που θα καλλιεργήσουν και θα επεκτείνουν την κατάκτηση επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων -που είχαν αρχίσει να αναπτύσσονται στο οικογενειακό περιβάλλον- και οι οποίες συντελούν στην κοινωνικοποίηση και στη γνωστική ανάπτυξη των ατόμων.

Δείτε περισσότερα: https://www.facebook.com/RollSkillsOf...

Πηγή: Νικολέττα Γκλιάου-Χριστοδούλου/ Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Π.Ι. «Μεθοδολογικές προσεγγίσεις που συμβάλλουν στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων για αποτελεσματική συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία».


Λάκκοι και τάφροι στον Πλούτωνα. Thousands of Pits Punctuate Pluto’s Forbidding Plains in Latest Photos

Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων έχουν μπει οι λάκκοι και οι τάφροι του Πλούτωνα. Rows of small pits pockmark the ice in Sputnik Planum on Pluto in this latest photo returned by NASA’s New Horizons spacecraft shortly before closest approach to Pluto on July 14, 2015. Could these divots be caused by sublimating nitrogen ice? It resolves details as small as 270 yards (250 meters) and the scene is about 130 miles (210 km) across. Click on this and all the images for high resolution views. Credits: NASA/JHUAPL/SwRI

Η NASA έδωσε μια ακόμη εικόνα από τον Πλούτωνα, μια κοντινή φωτογραφία από ένα μυστηριώδες γεωλογικό φαινόμενο στον πλανήτη νάνο.

Life’s definitely the pits on Pluto’s Tombaugh Regio. This photo shows the fainter “ghost” pits well. Is ice filling them in or are we seeing the beginning of a pit’s formation? Credit: NASA/JHUAPL/SwRI

Πρόκειται για εκατοντάδες μεγάλους λάκκους και τάφρους ορισμένες από τις οποίες έχουν διάμετρο εκατοντάδες μέτρα και βάθος δεκάδες μέτρα.

Νέες εικόνες από ένα ακόμη μυστηριώδες γεωλογικό φαινόμενο στον πλανήτη νάνο. This wider view shows the snakeskin-like textured surface of Pluto’s icy plains riddled with small pits. It almost looks like the dark areas in the sinuous channels between the mounds were once covered with frost or ice that has since sublimated away. They look similar to the polar regions on Mars where carbon dioxide frost burns off in the spring to reveal darker material beneath. Credit: NASA/JHUAPL/SwRI

Οι λάκκοι και οι τάφροι βρίσκονται σε μια περιοχή που έχει λάβει την ονομασία Sputnik Planum. Το τι προκάλεσε την ύπαρξη αυτών των γεωλογικών δομών δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί με τους επιστήμονες να κάνουν μια πρώτη εικασία που αφορά την παρουσία ασταθούς πάγου (στερεού αζώτου) στην επιφάνεια της συγκεκριμένης περιοχής.

Now that’s what I call getting a photo in low light. Sunlight scrapes across rugged mountains as well as highlight the ubiquitous pitted terrain. Credit: NASA/JHUAPL/SwRI

Σύμφωνα με κάποιους ειδικούς αυτός ο ασταθής πάγος εξαχνώνεται αφήνοντας πίσω του λάκκους και τάφρους. «Ο Πλούτωνας είναι παράξενος αλλά με θετικό τρόπο. Οι λάκκοι και ο τρόπος με τον οποίο είναι ευθυγραμμισμένοι μας παρέχουν πληροφορίες για τον τρόπο κίνηση των πάγων και τις γεωατμοσφαιρικές διεργασίες του. Οι επιστήμονες μας προσπαθούν να βρουν εξηγήσεις για το συγκεκριμένο φαινόμενο που εξακολουθεί να είναι μυστηριώδες» αναφέρει ο Χάλ Γουίβερ, στέλεχος της αποστολής New Horizons που εξερεύνησε το σύστημα του Πλούτωνα.

Η Γη έχει πλέον το δικό της site! Daily Views of Earth Available on New NASA Website

H NASA δημιούργησε δικτυακό τόπο προβολής εικόνων του πλανήτη από δορυφόρο σε καθημερινή βάση. This image shows the far side of the moon, illuminated by the sun, as it crosses between the DSCOVR spacecraft's Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) camera and telescope, and the Earth - one million miles away. Credits: NASA/NOAA

Η NASA έθεσε σε λειτουργία πριν από λίγες ώρες ένα νέο δικτυακό τόπο, ένα site αφιερωμένο στη Γη.

The Deep Space Climate Observatory, or DSCOVR, is a spacecraft which will orbit between Earth and the sun, observing and providing advanced warning of particles and magnetic fields emitted by the sun (known as the solar wind) which can affect power grids, communications systems, and satellites close to Earth. From its post at the Lagrange point 1 (or L1), approximately one million miles from Earth. DSCOVR will also observe our planet and provide measurements of the radiation reflected and emitted by Earth and images of the sunlit side of Earth for science applications.

Ο δορυφόρος Deep Space Climate Observatory αποτελεί προϊόν συνεργασίας της NASA, της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ και της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.

This animation features actual satellite images of the far side of the moon, illuminated by the sun, as it crosses between the DSCOVR spacecraft's Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) and telescope, and the Earth - one million miles away. Credits: NASA/NOAA

Βασική αποστολή του δορυφόρου είναι να παρατηρεί τους ηλιακούς ανέμους και γενικά τα φαινόμενα στον Ήλιο ώστε να μπορούν οι επιστήμονες στη Γη να κάνουν προβλέψεις για τις διαστημικές καιρικές συνθήκες και τις επιπτώσεις τους στον πλανήτη μας.

The Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) is an imager that provides global spectral images of the entire sunlit face of Earth and insight into Earth's energy balance. EPIC's observations will provide a unique angular perspective, and will be used in science applications to measure ozone amounts, aerosol amounts, cloud height and phase, vegetation properties, hotspot land properties and UV radiation estimates at Earth's surface.

Ένα από τα βασικά όργανα του δορυφόρου είναι το EPIC μια κάμερα CCD τεσσάρων megapixel που καταγράφει εικόνες ως φωτογραφική μηχανή αλλά λειτουργεί και ως τηλεσκόπιο. 

The Deep Space Climate Observatory satellite mission, better known as DSCOVR, will monitor the constant stream of charged particles from the sun, also called “Solar Winds.” These observations are the backbone of NOAA space weather alerts and forecasts. The DSCOVR is on track for launch in early 2015.

Στο νέο site θα δημοσιεύονται καθημερινά καινούργιες εικόνες της φωτεινής πλευράς της Γης.