William Hahn (1829–1887), Southern Pacific R.R. Station at Sacramento (c 1873-74), oil on canvas, 64.7 × 94.6 cm, location not known. Wikimedia Commons.
Πολλοί μπαίνοντας στο τρένο
ήξεραν πως δεν υπάρχει θέση να καθίσουν.
Αυτοί, οι εξ αρχής φρόνιμοι,
στάθηκαν όρθιοι
διαλέγοντας τις προνομιακότερες θέσεις
για ορθίους.
Άλλοι, στην πορεία αναζήτησαν τέτοια πόστα
ελπίζοντας σε μια βολικότερη μετάβαση.
Μερικοί κατά την είσοδο
άρπαξαν το κάθισμα από εξερχόμενους.
Peder Balke (1804–1887), Rough Sea with a Steamship Near the Norwegian Coast (c 1847-50), oil on paper, 33.5 × 42.5 cm, Statens Museum for Kunst (Den Kongelige Malerisamling), Copenhagen, Denmark. Wikimedia Commons.
Μερικοί κατά την είσοδο
άρπαξαν το κάθισμα από εξερχόμενους.
Γι’ αυτούς το τώρα έρχεται από πριν
και δε χωρά αμφιβολία
πως μεταξύ ορθίου και καθήμενου
υπάρχει διάκριση σαφής.
Γι’ αυτούς η σβέλτη είσοδος
είναι ζήτημα ζωής και θανάτου
την ώρα που οι άλλοι δίνουν προσοχή
στο κενό μεταξύ συρμού και αποβάθρας.
Joseph Mallord William Turner (1775–1851), Snow Storm, Steam Boat off a Harbour’s Mouth (1842), oil on canvas, 91.4 x 121.9 cm, The Tate Gallery (Accepted by the nation as part of the Turner Bequest 1856), London. Photographic Rights © Tate 2016, CC-BY-NC-ND 3.0 (Unported),
Αλέξανδρος Χριστόπουλος από την ποιητική συλλογή «Βενζόλιο», εκδόσεις Ιωλκός, 2022..