Η
Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο
ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2012. Ο σκηνοθέτης German Doin το προέβαλε σε
πολλούς και ετερόκλητους χώρους. Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές
εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και
περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα
Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον
διδασκαλία.
Χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια
διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό. Τα
θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και
δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική
λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και
των οικογενειών. Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια
φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια.
Το
ντοκιμαντέρ πραγματεύεται το παρόν και το μέλλον της εκπαίδευσης, καλώντας σε
μια εμβάθυνση της συζήτησης. Τόσο ο ίδιος ο δημιουργός όσο και εκείνοι στους
οποίους απευθύνεται τονίζουν πως με την πάροδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
το ενδιαφέρον όσων εμπλέκονται σε αυτή ατονεί. Κρούει, λοιπόν, τον κώδωνα του
κινδύνου για αυτό και ζητά να δημιουργηθεί ένα άλλο δημόσιο σχολείο.
Είναι η πρώτη Ισπανική ταινία που χρηματοδοτήθηκε μέσω της μεθόδου πληθοχρηματοδότησης και προβλήθηκε ταυτόχρονα σε 130 πόλεις, σε 13 χώρες, με συνολικό αριθμό 18.000 θεατών μέσα σε μια μέρα. Συνολικά σε όλο τον κόσμο την ταινία, η οποία είναι ελεύθερης διανομής, αφού δεν έχει πνευματικά δικαιώματα, την είδαν περίπου 5 εκατομμύρια άνθρωποι.
The Forbidden Education is a documentary film that questions the logic of modern schooling—and our very understanding of education—by highlighting different and unconventional educational experiments that suggest the need of a new educational paradigm.
The Forbidden Education is a learning project that was created by a group of young people who interviewed more than 90 alternative education teachers in 8 countries. The film was financed collectively by hundreds of co-producers and has a Creative Commons license that encourages its copying and playback.
The Forbidden Education aims to inspire thoughtful societal debate about the fundamental structure of school, encouraging the development of a comprehensive education centered on love, respect, freedom and learning.