Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2014

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία όπως δεν την έχετε ξαναδεί. The Byzantine Empire as you have never seen

AGIA SOPHIA - AUGUSTEION - DELPHAX – ZEUXIPES. Reconstitution des plans, coupes et élévations des principaux monuments byzantins à Constantinople du IVème au XIIIème siècle, par ANTOINE HELBERT.

Πλήρη γραφιστική αναπαράσταση της Αυτοκρατορικής Κωνσταντινούπολης αλλά και ιστορικών μορφών παρουσιάζει στην συλλογή του ένας Γάλλος, ο Antoine Helbert, ο οποίος αποδεικνύοντας στην πράξη, ότι το μεγαλείο ενός πολιτισμού γίνεται ακόμα μεγαλύτερο μέσα από τα μάτια των ξένων, καταδεικνύει ένα λαμπρό παρελθόν το οποίο δημιουργεί θλίψη για τη σημερινή κατάπτωση.

Ο Γάλλος καλλιτέχνης από το Στρασβούργο, είναι ζωγράφος, γλύπτης, γραφίστας, αλλά και ειδικεύεται στην ψηφιακή φωτογραφία καθώς και στην σκηνογραφία όπερας. Το ενδιαφέρον του για την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία το χρωστάει στην μητέρα του η οποία του δώρισε ένα βιβλίο για το χιλιόχρονο Βυζάντιο.


AGIA SOPHIA CONSTANTINOPLE

Είναι προφανές ότι η εκπληκτική πολιτιστική αλλά και πολιτική πορεία της Αυτοκρατορίας έδωσε στον καλλιτέχνη ένα νέο πεδίο έμπνευσης το οποίο προσπάθησε να εξερευνήσει μέσω της δουλειάς του η οποία, επικεντρώνεται στη δημιουργία ψηφιακών πινάκων, εμπνευσμένων από δραματικές ιστορικές σκηνές, μορφές αυτοκρατόρων και βασιλισσών, αλλά και μεγαλοπρεπών κτισμάτων με κορυφαίο όλων την δημιουργία της Βασιλίδας των Πόλεων, της Κωνσταντινούπολης.


AMASTRIANUM BODRUM CONSTANTINOPLE









BASILIQUE FORUM THEODOSIUS


BOUKOLEON PALACE  entrance


  BOUKOLEON PALACE 

 CHALKE GATE




 Colonne de Constantin detail

 COLUMN OF CONSTANTIN

COLUMN OF JUSTINIAN FIRST VERSION


 COLUMN OF JUSTINIAN


COLUMN OF LEON




 CONSTANTINOPLE


EQUESTRAN STATUE OF JUSTINIAN


FORUM AMASTRIANUM


FORUM OF CONSTANTINE


FORUM TAURI




Forum Theodosie


GREAT PALACE CONSTANTINOPLE


HIPPODROME - LAUSOS PALACE - MESSE - BASILIQUE


 LAUSOS PALACE CONSTANTINOPLE

MAGNAURA






PHILADELPHION CONSTANTINOPLE


PITAKIA - MANGANES PALACE -MAGNAURA


SMALL GOLDEN GATE




SÉNAT CONSTANTINOPLE


THEODORA


 TRICONQUE PALACE



Από τη σειρά PASSION BYZANTINE, RECONSTITUTION, DE VUES ET DE MISES EN SCÈNES DE CONSTANTINOPLE À PARTIR DE PHOTOGRAPHIES ACTUELLES IV ème SIÈCLE AU XIII ème SIÈCLE.

Ο άνθρωπος του Βιτρούβιου έπασχε από βουβωνοκήλη! Vitruvian Man Had a Hernia!

O «τέλειος» σε αναλογίες άνδρας που σχεδίασε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είχε τελικώς ένα μεγάλο... ψεγάδι στην αριστερή πλευρά της βουβωνικής του χώρας, αφού, ως φαίνεται, έπασχε από βουβωνοκήλη. Vitruvian Man by Leonardo da Vinci: Experts say a bulge in the groin area reveals the model suffered a severe hernia - and it the model was a corpse, could have been the cause of death.

Θεωρείται ένα από τα καλύτερα παραδείγματα τελειότητας του ανθρώπινου σώματος και είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σχέδια στον κόσμο. Ωστόσο, ως φαίνεται, ο άνθρωπος του Βιτρούβιου, τον οποίον σχεδίασε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι γύρω στο 1490, ήταν τελικώς πολύ… θνητός.

Ερευνητές του Imperial College του Λονδίνου πιστεύουν ότι ένα ασυνήθιστο εξόγκωμα επάνω από τη βουβωνική χώρα του «τέλειου» μοντέλου αποκαλύπτει ότι έπασχε από σοβαρή κήλη η οποία πιθανώς να τον σκότωσε.

Ο Κανόνας των Αναλογιών

Leonardo da Vinci, Vitruvian Man, c. 1492, drawingpen, ink and wash on paper, Accademia of Venice. The drawing, which is in pen and ink on paper, depicts a male figure in two superimposed positions with his arms and legs apart and simultaneously inscribed in a circle and square. The drawing and text are sometimes called the Canon of Proportions or, less often, Proportions of Man. It is kept in the Gabinetto dei disegni e stampe of the Gallerie dell'Accademia, in Venice, Italy, under reference 228. Like most works on paper, it is displayed to the public only occasionally. The drawing is based on the correlations of ideal human proportions with geometry described by the ancient Roman architect Vitruvius in Book III of his treatise De Architectura, which da Vinci obsessed over.

Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου είναι ένα διάσημο σχέδιο με συνοδευτικές σημειώσεις του Λεονάρντο ντα Βίντσι που φτιάχτηκε περίπου το 1490 ε ένα από τα ημερολόγιά του. Απεικονίζει μια γυμνή αντρική φιγούρα σε δύο αλληλοκαλυπτόμενες θέσεις με τα μέλη της ανεπτυγμένα και συγχρόνως εγγεγραμμένη σε έναν κύκλο και ένα τετράγωνο. Το σχέδιο και το κείμενο συχνά ονομάζονται «Κανόνας των Αναλογιών».

Σύμφωνα με τις σημειώσεις του ντα Βίντσι στο συνοδευτικό κείμενο, οι οποίες είναι γραμμένες με καθρεπτιζόμενη γραφή, το σχέδιο έγινε ως μελέτη των αναλογιών του (ανδρικού) ανθρώπινου σώματος όπως περιγράφεται σε μια πραγματεία του ρωμαίου αρχιτέκτονα Βιτρούβιου που είχε γράψει για το ανθρώπινο σώμα.

Το διάσημο σχέδιο φυλάσσεται στις Γκαλερίε ντελ Ακαντεμία της Βενετίας και όπως συμβαίνει με τα περισσότερα έργα σε χαρτί παρουσιάζεται στο κοινό μόνο σε κάποιες περιόδους.

Σοβαρό ιατρικό πρόβλημα

The transcript of the famous Treatise on Painting by Leonardo da Vinci. Researchers now believe one of his most famous models suffered a serious medical condition.

Τώρα ο Χουτάν Ασραφιάν, λέκτορας στο Imperial College του Λονδίνου πιστεύει ότι το σκίτσο αυτό που φαίνεται να αποτελεί τον χρυσό κανόνα των τέλειων αναλογιών έπασχε από κάποιο σοβαρό ιατρικό πρόβλημα.

Η προσεκτική ανάλυση του σκίτσου από τον επιστήμονα έδειξε πως το γεγονός ότι ο άνθρωπος του Βιτρούβιου εμφανίζει ένα εξόγκωμα στο αριστερό μέρος της βουβωνικής χώρας μαρτυρεί την ύπαρξη βουβωνοκήλης.

Στη βουβωνοκήλη – τη συχνότερη μορφή κήλης των κοιλιακών τοιχωμάτων - η πρόπτωση ενδοκοιλιακών οργάνων/ιστών συντελείται στον βουβωνικό πόρο, στην περιοχή ακριβώς πάνω από τον μηρό. Ο βουβωνικός πόρος αποτελεί ένα κανάλι ανάμεσα στις στρώσεις των μυών του κοιλιακού τοιχώματος, από το οποίο διέρχονται φυσιολογικά διάφορες ανατομικές δομές προερχόμενες και μέσα από την περιτοναϊκή κοιλότητα: αιμοφόρα αγγεία, λεμφαγγεία, νεύρα, ο σπερματικός τόνος (στον άντρα) κ.α. Μέσα από τον βουβωνικό πόρο συντελείται κατά την εμβρυϊκή ηλικία και η κάθοδος των όρχεων στο όσχεο (σάκος που περιέχει τους όρχεις). Η βουβωνοκήλη «πλήττει» το 27% των ανδρών και μόλις το 3% των γυναικών.

Κλασική εκδήλωση βουβωνοκήλης

Ο δρ Ασραφιάν με επιστολή του στο επιστημονικό έντυπο «Hernia» σημειώνει ότι το εξόγκωμα στην αριστερή πλευρά της βουβωνικής χώρας «αντιστοιχεί σε κλασική εκδήλωση βουβωνοκήλης».

Σύμφωνα με τον επιστήμονα, οι γιατροί της εποχής πιθανότατα γνώριζαν το συγκεκριμένο ιατρικό πρόβλημα. «Η γνώση της βουβωνοκήλης υπήρχε στην Αναγέννηση με γιατρούς και χειρουργούς όπως ο Αντόνιο Μπενιβιένι να περιγράφουν διάφορους τύπους κήλης στη Φλωρεντία εκείνης της εποχής» γράφει ο δρ Ασραφιάν και συμπληρώνει: «Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου λοιπόν σχεδιάστηκε πιθανότατα με βάση ένα ζωντανό άτομο που έπασχε από βουβωνοκήλη χωρίς συμπτώματα ή με βάση κάποιον που πέθανε από επιπλοκές της βουβωνοκήλης όπως η περίσφιξη (σ.σ μια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει ραγδαία σε μόνιμη βλάβη ενδοκοιλιακών οργάνων και να απειλήσει ακόμα και τη ζωή του ασθενούς)».

Και άλλοι ειδικοί φαίνεται να συμφωνούν με τον δρα Ασραφιάν. Ο Μάικλ Ρόουζεν, διευθυντής του Comprehensive Hernia Center στο University Hospitals Case Medical Center στο Κλίβελαντ του Οχάιο τόνισε ότι «αν δεν είναι κήλη, τότε δεν έχω ιδέα τι θα μπορούσε να είναι».

Τρέξε πάλσαρ… τρέξε! Runaway Pulsar Produces Longest Jet Trail Ever Observed

Επάνω αριστερά στην εικόνα είναι ο υπερκαινοφανής αστέρας. Κάτω δεξιά εικονίζεται το πάλσαρ που έχει «αποδράσει» και η γιγάντια ουρά του. An extraordinary jet trailing behind a runaway pulsar is seen in this composite image. Credit: X-ray: NASA/CXC/ISDC/L.Pavan et al, Radio: CSIRO/ATNF/ATCA Optical: 2MASS/UMass/IPAC-Caltech/NASA/NSF

Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα μια φωτογραφία από ένα εντυπωσιακό κοσμικό φαινόμενο. Ένα άστρο νετρονίου εγκαταλείπει με ταχύτητα έναν υπερκαινοφανή αστέρα σχηματίζοντας μάλιστα μια… γιγάντια ουρά.

Τα πάλσαρ

Ένα από τα αποτελέσματα μιας έκρηξης σουπερνόβα είναι ο σχηματισμός σωμάτων υψηλής πυκνότητας τα οποία ονομάστηκαν άστρα νετρονίου ή «πάλσαρ». Ολα τα πάλσαρ εκπέμπουν δέσμες ακτινοβολίας από τους πόλους τους και καθώς περιστρέφονται, γίνονται ορατά από τη Γη ως περιοδικές, σύντομες λάμψεις. Τα πάλσαρ εκπέμπουν την ακτινοβολία (είτε ραδιοκύματα, είτε ακτινοβολία γ, είτε ακτίνες Χ) με σταθερό ρυθμό. Ορισμένοι μάλιστα τα περιγράφουν ως «κοσμικούς ραδιοφάρους». 

Η απόδραση

X-ray Image of IGR J11014-6103. The pulsar, originally discovered by ESA's INTEGRAL satellite, is called IGR J1104-6103 and is moving away from the center of the supernova remnant where it was born at a speed between 2.5 million and 5 million miles per hour. This supersonic pace makes IGR J1104-6103 one of the fastest moving pulsars ever observed. Credit: X-ray: NASA/CXC/ISDC/L.Pavan et al, Radio: CSIRO/ATNF/ATCA Optical: 2MASS/UMass/IPAC-Caltech/NASA/NSF

Σε απόσταση περίπου 25 χιλιάδες ετών φωτός από εμάς βρίσκεται ένας υπερκαινοφανής αστέρας, o SNR MSH 11-61A. Παρατηρήσεις του ευρωπαϊκού δορυφόρου INTEGRAL, του τηλεσκοπίου CTA, του διαστημικού τηλεσκοπίου Chandra και των τηλεσκοπίων του προγράμματος χαρτογράφησης του ουρανού 2MASS αποκάλυψαν αρχικά την ύπαρξη ενός αστέρα νετρονίου εκεί και στη συνέχεια την... συμπεριφορά του. Οπως διαπιστώθηκε το πάλσαρ, που έχει την κωδική ονομασία IGR J1104-6103, έχει «αποδράσει» από το σουπερνόβα και προσπαθεί να απομακρυνθεί όσο το δυνατόν πιο μακριά από την περιοχή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών το πάλσαρ απομακρύνεται από το σουπερνόβα με ταχύτητα 4-8 εκ. χλμ/ώρα. Πρόκειται για ένα από τα ταχύτερα πάλσαρ που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα. Η ταχύτατη «απόδραση» του πάλσαρ έχει δημιουργήσει μια γιγάντια ουρά κοσμικής ύλης με έκταση 37 έτη φωτός!