Arts Universe and Philology

Arts Universe and Philology
The blog "Art, Universe, and Philology" is an online platform dedicated to the promotion and exploration of art, science, and philology. Its owner, Konstantinos Vakouftsis, shares his thoughts, analyses, and passion for culture, the universe, and literature with his readers.

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Οδυσσέας Ελύτης, Μ. ΠΕΜΠΤΗ, 23

Edvard Munch, The Lonely One, 1896

Μέρα τρεμάμενη όμορφη σαν νεκροταφείο
με κατεβασιές ψυχρού ουρανού
Γονατιστή Παναγία κι αραχνιασμένη

Max Slevogt, Dance of Death, 1896

Τα χωματένια πόδια μου άλλοτε

(Πολύ νέος ή και ανόητα όμορφος θα πρέπει να ήμουν)

Οι και δύο και τρεις ψυχές που δύανε

Γέμιζαν τα τζάμια ηλιοβασίλεμα.

Edvard Munch, Two Women on the Shore, 1898 

Μ. ΠΕΜΠΤΗ, 23 β

Diego Vélasquez, Christ en croix, detail, 1632

Σωστός θεός. Όμως κι αυτός έπινε το φαρμάκι του
γουλιά γουλιά καθώς του είχε ταχθεί
εωσότου ακούστηκε η μεγάλη έκρηξη.

Le Tintoret, La Crucifixion, 1565

Χάθηκαν τα βουνά. Και τότε αλήθεια φάνηκε
πίσω από το πελώριο πηγούνι ο κύλικας
Κι αργότερα οι νεκροί μες στους ατμούς, εκτάδην.

Sir John Lavery, Le Mort du Cygne, Anna Pavlova, 1911

Οδυσσέας Ελύτης, «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου» (1984)

Κλείτος Κύρου, «Κάτι που έμεινε»

René Magritte, Les Liaisons dangereuses, 1935

Η ώριμη στιγμή του χωρισμού
Μας πρόφτασε βιαστικά
Φορέσαμε κι οι δύο από ένα χαμόγελο
Ελέγχαμε τις χειρονομίες μας
Και ξεφυλλίζαμε
Τις μέρες που θα ’ρθουν
Βέβαια
Ήταν άσχημο να το συλλογιστώ
Πώς τα χέρια μου
Δεν θα τύλιγαν πια
Τις γραμμές του κορμιού της.
Άνοιξε την τσάντα
Και μου επέστρεψε δυο βιβλία
Ένα κίτρινο πουκάμισο
Και μιαν αλυσίδα

Piet van der Hem, A promenade on the Pincio, Rome

- Λοιπόν
Τώρα δεν έχω πια τίποτα δικό σου
Και ‘σύ νομίζω δεν έχεις τίποτα δικό μου

Émile Bernard, Woman at Saint-Briac, 1886

Δεν απάντησα
Μου έσφιξε τα χέρια
Κι απομακρύνθηκε

Federico Zandomeneghi, Reverie

Δες έχεις πια τίποτε δικό μου
Κι όμως
Τη θύμησή της
Τη δίπλωσα προσεχτικά
Και την κρατώ ακόμα.

Θεόδωρος Ράλλης, Νέα στο παράθυρο

Κλείτος Κύρου, «Αναζήτηση - αναμνήσεις μιας αμφίβολης εποχής», 1949

A Look Back at Burt Glinn

Ο Burt Glinn έγινε μέλος του Magnum το 1951, μαζί με την Eve Arnold και τον Dennis Stock - τους πρώτους Αμερικανούς που εντάχθηκαν στο νέο φωτογραφικό πρακτορείο - και πλήρες μέλος το 1954. Άφησε το σημάδι του στον κόσμο της φωτογραφίας με τις εντυπωσιακές έγχρωμες σειρές του από τις Νότιες Θάλασσες, την Ιαπωνία, τη Ρωσία, το Μεξικό και την Καλιφόρνια. 

Το 1959 βραβεύθηκε με το Mathew Brady Award ως ο Φωτογράφος Περιοδικού της Χρονιάς από το Πανεπιστήμιο του Mισούρι. Σε συνεργασία με τον συγγραφέα Laurens van der Post, ο Glinn εξέδωσε τα βιβλία A Portrait of All the Russias και A Portrait of Japan. Τα ρεπορτάζ του έχουν φιλοξενηθεί στις σελίδες των Esquire, Geo, Travel and Leisure, Fortune, Life και Paris-Match. 

Κάλυψε τον πόλεμο του Σινά, την απόβαση του Αμερικανικού Ναυτικού στον Λίβανο και την κατάληψη της εξουσίας από τον Φιντέλ Κάστρο στην Κούβα. Πολύπλευρος και με άριστη τεχνική, ο Glinn αποτελεί έναν από τους μεγάλους εταιρικούς και διαφημιστικούς φωτογράφους του Magnum. 

Έχει λάβει πολυάριθμα βραβεία για το εκδοτικό και διαφημιστικό του φωτογραφικό έργο, όπως το βραβείο Καλύτερου Βιβλίου Φωτορεπορτάζ Εξωτερικού από το Overseas Press Club και το βραβείο Καλύτερης Έντυπης Διαφήμισης της Χρονιάς από το Art Directors Club της Νέας Υόρκης. 

Ο Glinn διετέλεσε πρόεδρος της ένωσης American Society of Media Photographers. Υπήρξε πρόεδρος του πρακτορείου Magnum από το 1972 έως το 1975 και ξαναεκλέχθηκε στην ίδια θέση το 1987.

Born in Pittsburgh, Pennsylvania, Burt Glinn served in the United States Army between 1943 and 1946 before studying literature at Harvard University where he edited and photographed for the Harvard Crimson college newspaper.  From 1949 to 1950, Glinn worked for Life magazine before becoming a freelancer.

Glinn became an associate member of Magnum in 1951 along with Eve Arnold and Dennis Stock - the first Americans to join the young photo agency - and a full member in 1954. He made his mark with spectacular color series on the South Seas. Japan, Russia, Mexico and California.  In 1959 he received the Mathew Brady Award for Magazine Photographer of the Year from the University of Missouri.

In collaboration with the writer Laurens van der Post, Glinn published A Portrait of All the Russias and A Portrait of Japan.  His reportages have appeared in Esquire, Geo, Travel and Leisure, Fortune, Life and Paris-Match.  He has covered the Sinai War, the US Marine invasion of Lebanon and Fidel Castro's takeover of Cuba.  In the 1990's he completed an extensive photo essay on the topic of medical science.

Versatile and technically brilliant, Glinn was one of Magnum's great corporate and advertising photographers.  He received numerous awards for his editorial and commercial photography, including the Best Book of Photographic Reporting from Abroad from the Overseas Press Club and the Best Print Ad of the Year from the Art Directors Club of New York.  

Glinn served as president of ASMP from 1980 - 1981.  Between 1972 and 1975 he was president of Magnum, and was re-elected to the post in 1987.