Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013

Εξετάσεις DNA έριξαν φώς στο μυστήριο για το θρυλικό Γέτι, Geneticist cracks mythical Yeti case

Truth unfolded: The mystery of the ancient tale of the Abominable Snowman may finally be solved.

Με τη σφραγίδα της εγκυρότητας του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, τη βοήθεια της Γενετικής και την ανάλυση DNA γράφτηκε το τελευταίο –μέχρι το επόμενο- επεισόδιο στην μυθολογία που συνοδεύει το «μαγικό πλάσμα» των Ιμαλαΐων, όπως αποδίδεται στα ελληνικά η θιβετιανή ονομασία του «γέτι».

Myth or reality? Hairs from two animals found in the Himalayas were a 100 per cent match to an ancient polar bear jaw bone from Norway.

Το γιγαντόσωμο πλάσμα που έχει στοιχειώσει εδώ και αιώνες τους ντόπιους, αλλά και γενιές ορειβατών και θιασωτών του ανεξήγητου, φαίνεται ότι αποτελεί ένα υβρίδιο πολικής και καφέ αρκούδας, το οποίο μάλιστα – σύμφωνα με τον επιστήμονα που υπογράφει την έρευνα- ζει ακόμα στην «Στέγη του Κόσμου» όπως αποκαλείται η ψηλότερη οροσειρά της Γης.

Undated photo made available by Britain's Channel 4 television of Oxford University genetics professor Bryan Sykes posing with a prepared DNA sample taken from hair from a Himalayan animal.

Ο Μπράιαν Σάικς, καθηγητής Γενετικής στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, πραγματοποίησε τεστ DNA σε τρίχες που προέρχονταν από «άγνωστο είδος», οι οποίες είχαν εντοπιστεί στη Βόρεια Ινδία και στο Μπουτάν, σε απόσταση περίπου 800 χιλιομέτρων από το πρώτο εύρημα και τις ταυτοποίησε σε απόλυτο βαθμό με το γονιδίωμα ενός μακρινού προγόνου της πολικής αρκούδας που έζησε 120.000 έως 40.000 χρόνια πριν από την εποχή μας στην Νορβηγία.

A footprint of Yeti, discovered near Mount Everest in 1951.

Ο καθηγητής υποστηρίζει ότι είναι σχεδόν απόλυτα βέβαιος ότι το «γέτι» ζει ακόμα στα Ιμαλάια, δεδομένου ότι τα δύο δείγματα τριχών που εξέτασε είναι σχετικά πρόσφατα, με το παλιότερο να χρονολογείται από την δεκαετία του 1970 και το νεότερο από τις αρχές της νέας χιλιετίας. 

Terrifying mythical creature or just a bear? UK geneticist may have unlocked the truth about the Yeti, or Abominable Snowman.

«Αποδείχθηκε μέσω του τεστ DNA ότι έχουμε ένα άγνωστο είδος εδώ και 40.000 τουλάχιστον χρόνια, το οποίο όμως φαίνεται ότι ακόμα βρίσκεται ανάμεσά μας», ανέφερε ο κ. Σάικς και συμπλήρωσε: «Υπάρχουν ακόμα πολλά κενά που πρέπει να συμπληρώσουμε με επιστημονικό τρόπο. Δεν υποστηρίζω πως ένα προϊστορικό είδος αρκούδας περιπλανιέται στα βουνά. Είναι πιθανό να πρόκειται για ένα υποείδος καφέ αρκούδας που κατάγεται από τον πρόγονο της πολικής αρκούδας ή να πρόκειται για ένα υβρίδιο καφέ αρκούδας και του απογόνου της προϊστορικής πολικής αρκούδας. Θα πρέπει να κάνουμε και άλλες έρευνες τόσο στο πεδίο όσο και στο εργαστήριο, έτσι ώστε να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα», κατέληξε ο καθηγητής. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι ένας μύθος φαίνεται ότι έχει αρκετή δόση αλήθειας και με την βοήθεια της επιστήμης είναι πιθανό να λυθεί ένα αίνιγμα που κρατάει από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας.

To Curiosity επιβεβαιώνει την προέλευση μετεωριτών από τον Άρη. Mars Rover Curiosity Proves Some Earth Meteorites are Martian

The rear of the stone from the Tissint Martian meteorite is almost completely covered with a glossy black fusion crust. Credit: Image © Natural History Museum, London

Είναι γνωστό πως μετά την ανάλυση κάποιων κομματιών μετεωριτών που βρέθηκαν σε διάφορες περιοχές της Γης , οι επιστήμονες αποφάνθηκαν πως προέρχονται από τον πλανήτη Άρη (π.χ. ο μετεωρίτης Nakhla  ή ο μετεωρίτης Μαύρη Καλλονή που βρέθηκε στη Σαχάρα  και αλλά και άλλοι).

Αυτό ακούγεται λίγο παράξενο. Πως είναι δυνατόν να «ξεκολλήσουν βράχοι» από την επιφάνεια του Άρη και να καταλήξουν στη Γη;

Το πιθανότερο σενάριο είναι να εκτινάχθηκαν βράχοι από την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη εξαιτίας της πτώσης αστεροειδών και αφού αυτοί οι βράχοι πέρασαν εκατομμύρια χρόνια στο διάστημα, κάποιοι από αυτούς να κατέληξαν ως μετεωρίτες στη Γη.

NASA's Mars rover Curiosity took this self-portrait, composed of more than 50 images using its robotic arm-mounted MAHLI camera, on Feb. 3, 2013. The image shows Curiosity at the John Klein drill site. A drill hole is visible at bottom left. Credit: NASA/JPL/MSSS/Marco Di Lorenzo/Ken Kremer

Τώρα το σενάριο αυτό επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις του διαστημικού ρόβερ Curiosity που εξερευνά την επιφάνεια του Άρη, σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Geophysical Research Letters, ένα περιοδικό της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ένωσης. (Primordial argon isotope fractionation in the atmosphere of Mars measured by the SAM instrument on Curiosity, and implications for atmospheric loss, Sushil K. Atreya et al)

Από τις αναλύσεις του οργάνου SAM που διαθέτει το Curiosity υπολογίστηκε η αναλογία των δυο ισοτόπων του αερίου Αργόν, 36Ar και 38Ar, και βρέθηκε ότι στον Άρη ισχύει: 36Ar/38Ar=4.2±0.1

Αυτά τα δυο ισότοπα υπάρχουν στο ηλιακό σύστημα με αναλογία 36Ar/38Ar = 5,5 (π.χ. στον Ήλιο και στον Δία). Στον Άρη όμως η αναλογία αυτή μειώθηκε, διότι το μεγαλύτερο μέρος της ατμόσφαιράς του χάθηκε στο διάστημα, και εξαιτίας της μικρότερης ταχύτητας διαφυγής που αντιστοιχεί στο βαρύτερο ισότοπο, η απώλεια του 38Ar ήταν μικρότερη. (Οι αποστολές Viking της NASA που προσεδαφίστηκαν στον Άρη την δεκαετία του 1970 είχαν υπολογίσει την αναλογία με μεγάλο σφάλμα, μεταξύ 4 έως 7).

Η τιμή που προκύπτει από τις μετρήσεις του Curiosity, έχει πολύ μικρότερο σφάλμα και συμφωνεί με τις τιμές που έδωσαν στο παρελθόν οι αναλύσεις του παγιδευμένου αέρα στο εσωτερικό των μετεωριτών που βρέθηκαν στη Γη. Η αναλογία των ισοτόπων αργού στους μετεωρίτες αυτούς κυμαίνεται από 3,6 έως 4,5 (Το αργό είναι ευγενές αέριο και δεν συμμετέχει σε χημικές αντιδράσεις, ούτε σε γεωλογικές διαδικασίες).

Scientists have identified meteorites, such as this one nicknamed 'Black Beauty,' as Martian in origin. Credit: NASA

Σύμφωνα με τον Sushil Atreya, αυτή η απευθείας μέτρηση στον Άρη από το Curiosity διευθετεί οριστικά την υπόθεση της προέλευσης των αρειανών μετεωριτών.

Η μελέτη των ισοτόπων του αργού αλλά και άλλων ισοτόπων που μετρήθηκαν από το όργανο SAM αποδεικνύουν, εκτός της προέλευσης των μετεωριτών, ότι ο Άρης είχε κάποτε ατμόσφαιρα την οποία όμως έχασε.

The fashion and celebrity works of Matthew Rolston

Matthew Rolston is a photographer, director, and creative director renowned for work that is at once classic and completely contemporary. A modern approach to glamour is one of Matthew's hallmarks, embodying Hollywood's past and its grand tradition of celebrity portraiture; his approach has literally helped to define today's aesthetics of celebrity and beauty photography.

Matthew's singular style has been called upon by fashion and beauty clients ranging from the Gap to Esteé Lauder and Polo Ralph Lauren, and to magazines such as Vanity Fair, Harper's Bazaar, Vogue, W, GQ, Esquire, and The New York Times Magazine. For Rolling Stone alone, he has photographed more than 100 covers, collaborating with musicians and celebrities including Daniel Craig, Johnny Depp, Jack Nicholson, and Bob Dylan. In 2012, Time magazine named his infamous, blood-splattered Rolling Stone cover portrait of the cast of HBO's True Blood one of the "Top 10 Nude Magazine Covers" of all time.

"Even though my work is incredibly diverse, there must be some uniting factor," observes Matthew. "Clients always call it 'Matthew Magic.' I'm not sure what that is; perhaps it's a special kind of romance." 

In a career filled with important milestones—from being "discovered" by Andy Warhol for Interview magazine to directing award-winning music videos for artists such as Christina Aguilera—Matthew continues to grow as an influential artist. In 2011, he added the title of creative director to his resumé, collaborating on the brand design of several boutique hotels, including the award-winning Redbury in Hollywood and New York City's Hotel Lola-a branding project for which he was honored at the prestigious 2012 Hospitality Design Awards. In 2011, Matthew established his own in-house production company, R-ROLL, to provide his mix of editorial, advertising, and entertainment clients with behind-the-scenes documentaries of his photo and film assignments. 

"We're now entering an era where the 'making of' is just as important as the 'of.' Maybe more important," he notes. "This is not me acting as a photographer or a director, but as a producer, working with a group of very talented young filmmakers. Being a filmmaker myself, I have an innate understanding of how to produce this type of content in a engaging and entertaining style consistent with the look-and-feel of the print and film assets we normally create." 





























































Matthew's work has been exhibited at prestigious galleries across the United States, in Europe and Japan, and at numerous museums, including the Whitney Museum of American Art in New York City and at the Smithsonian Institute in Washington, D.C. His images have also been collected in two monographs: the limited-edition Big Pictures (Bulfinch Press, New York), which features an introduction by film director Tim Burton; and the lavish limited-edition coffee-table book beautyLIGHT, published in 2008 by leading German art-book publisher teNeues.