Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

Η ιστορία για τους λάτρεις της μουσικής, History for Music Lovers

René Magritte, La Belle Captive

Οι έφηβοι αγανακτούν με την ιστορία, γιατί μπορεί να είναι βαρετή, επαναλαμβανόμενη και δύσκολο να κατανοηθεί. Οι ενήλικες ισχυρίζονται ότι αντιπαθούν την ποπ μουσική για τους ίδιους λόγους. Τι συμβαίνει λοιπόν όταν ένας καθηγητής ιστορίας συνδυάζει αυτά τα δύο πράγματα μαζί; Μα επιτυχία στο YouTube, φυσικά!

Για τον Μινωικό πολιτισμό

Πρόκειται για δύο εκπαιδευτικούς από τη Χονολουλού την Amy Burvall και τον Herb Mahelona, που βρήκαν έναν δικό τους, ιδιαίτερο τρόπο να διδάσκουν ιστορία στους μαθητές τους: κάνουν μουσικές παρωδίες γνωστών τραγουδιών αλλάζοντας τους στίχους ώστε να έχουν διδακτικό αλλά και διασκεδαστικό περιεχόμενο. 

Για την Οδύσσεια

Η Amy είναι καθηγήτρια Ανθρωπιστικών σπουδών και γνώστης της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Ο Herb υπήρξε εκπαιδευτικός στην τάξη για είκοσι χρόνια. Είναι συνθέτης, ενορχηστρωτής, μουσικός, σχεδιαστής ιστοσελίδων, και σκηνοθέτης. Mε τις γνώσεις που διαθέτουν και οι δύο φτιάχνουν όχι μόνο τα ιστορικά τους τραγούδια, αλλά γυρνάνε και βίντεο που τα παρουσιάζουν στο κανάλι τους στο youtube. 

Για τη Μακεδονία

Έχουν ανεβάσει στο κανάλι τους περίπου 50 μουσικά βίντεο με ιστορικά θέματα τα οποία έχουν φορτωθεί πάνω από 3,5 εκατομμύρια φορές μέχρι τώρα. Τα βίντεο είναι εκπαιδευτικά και συναρπαστικά και λειτουργούν ως περίληψη του ιστορικού κεφαλαίου. Η μαθησιακή διαδικασία γίνεται μια πολύτιμη εμπειρία, όταν συνδυάζει το πάθος  για την ιστορία και τη μουσική.

Για τους Έλληνες φιλoσόφους

Για τον Τρωικό πόλεμο

Για τη βυζαντινή αυτοκράτειρα Θεοδώρα

Τώρα θα μου πείτε, είναι δυνατόν τελικά το παιδί να μάθει ιστορία μέσα από ένα ποπ τραγούδι; Όχι, βέβαια. Και δεν είναι αυτός ο πραγματικός στόχος των δύο καθηγητών. Είναι περισσότερο επιφανεικός.  "Δεν είναι η αποστολή μας να αλλάξουμε τον κόσμο ή τις τάξεις μας», λέει η Burvall, "εμείς κάνουμε τα βίντεο για την προσωπική ευχαρίστηση, ως δημιουργική διέξοδο και απλά σκέφτηκα ότι θα ήταν χρήσιμα για μερικούς μαθητές και καθηγητές . Όπως αποδείχθηκε, ότι ήταν."