Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Ο μικρότερος πλανήτης, Found! Tiny Moon-Size Alien World Is the Smallest Exoplanet

Καλλιτεχνική απεικόνιση του Kepler-37b. Ο εξωπλανήτης έχει μέγεθος αρκετά μικρότερο από αυτό του Ερμή, παρόμοιο με αυτό της Σελήνης. An artist's conception of the tiny alien planet Kepler-37b, which is slightly larger than Earth's moon and orbits its host star every 13 days. It likely has a surface temperature of in excess of 400 deg C (700 deg F). Image released Feb. 20, 2013. CREDIT: NASA/Ames/JPL-Caltech

Ένας εξωπλανήτης μικρότερος από τον Ερμή εντοπίστηκε να περιφέρεται γύρω από έναν ήλιο παρόμοιο με τον δικό μας. Η ανακάλυψη, η οποία έγινε από διεθνή ομάδα ερευνητών με τη συνδρομή του διαστημικού τηλεσκοπίου Kepler, θεωρείται σημαντική γιατί επιβεβαιώνει κάτι που οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο: ότι τα ηλιακά συστήματα που μας περιβάλλουν στο Διάστημα δεν μοιάζουν απαραίτητα με το δικό μας.

Ο μικρότερος ως σήμερα γνωστός πλανήτης ονομάζεται Kepler-37b και περιφέρεται γύρω από το άστρο Kepler-37, το οποίο έχει μέγεθος παρόμοιο με τον Ήλιο. Γύρω από το ίδιο άστρο περιφέρονται τουλάχιστον δυο ακόμη πλανήτες, όμως ο Kepler-37b αποδείχθηκε ξεχωριστός εξ αιτίας των «λιλιπούτειων» διαστάσεών του: είναι αισθητά μικρότερος από τον Ερμή, με μέγεθος που πλησιάζει περισσότερο αυτό της Σελήνης.

Δυο από τους πλανήτες που περιφέρονται γύρω από το Kepler-37 είναι μικρότεροι από τη Γη ενώ ο τρίτος είναι διπλάσιος από τον πλανήτη μας. Το μέγεθος του Kepler-37b είναι ίσο με περίπου το 80% του Ερμή. Two of the three planets orbiting the star Kepler-37 are smaller than the Earth while the third is twice Earth's size. Kepler-37b is about 80 percent the size of Mercury and is the first exoplanet to be found that is smaller than any planet in our own solar system. Image released Feb. 20, 2013. CREDIT: NASA/Ames/JPL-Caltech

«Έως σχετικά πρόσφατα είχαμε κατορθώσει να ανιχνεύσουμε την ανώτερη τάξη των πλανητικών μεγεθών ενώ από πέρυσι έχουμε αρχίσει να ανιχνεύουμε πλανήτες με περίπου το μέγεθος της Γης ή μικρότερους» σημειώνουν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τόμας Μπάρκλεϊ του Ερευνητικού Κέντρου Ειμς της NASA στην Καλιφόρνια στο σχετικό άρθρο τους που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Nature». «Έως τώρα δεν είχε βρεθεί κανένας πλανήτης που να είναι μικρότερος από αυτούς που βλέπουμε στο ηλιακό μας σύστημα».

Find out about Kepler-37b, a tiny alien planet about the size of Earth's moon, in this SPACE.com Infographic.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι εξαιτίας του μικρού μεγέθους του και της υψηλής ακτινοβολίας που δέχεται η επιφάνειά του, καθώς βρίσκεται πολύ κοντά στο άστρο του, ο Kepler-37b είναι πιθανότατα ένας βραχώδης πλανήτης χωρίς ατμόσφαιρα και νερό, όπως ο Ερμής. Το έτος του διαρκεί 13 ημέρες ενώ η θερμοκρασία στην επιφάνειά του υπολογίζεται ότι ξεπερνά τους 400 βαθμούς Κελσίου.

Περί αιδοίων ο λόγος...

Attic red-figure lid. Three female organs and a winged phallus. Three names are inscribed: Philonides (masculine), Auletria and Anemone (both feminine). Origin unknown, ca. 460–425 BC. National Archaeological Museum in Athens. Couvercle attique à figures rouges. Trois sexes féminins et un phallus pourvu d'ailes. Trois noms sont inscrits: Philonides, Auletria, et Anemone. Provenance inconnue. Vers 450-425 a. C. Musée archéologique national, Athènes

Εκείνο που άρεσε στους αρχαίους Έλληνες, ήταν να βλέπουν και ν’ απολαμβάνουν τα ξυρισμένα ή μαδημένα αιδοία των γυναικών, καθαρά και λάμποντα, όπως το συνηθίζουν οι σύγχρονες ανατολίτισσες και μερικές της Αφρικής, γιατί οι Έλληνες θεωρούσαν  πως ήταν δουλόπρεπο να έχουν οι γυναίκες τον χ ο ί ρ ο ν (το αιδοίον) σαν μαλλιαρό πρόβατο, όπως το είχαν υποχρεωτικά οι δούλες, το συμπεραίνομε δε αυτό από τους ακόλουθους στίχους του αθάνατου Αριστοφάνη που αναφέρει στους «Βατράχους», ότι οι ορχηστρίδες παρουσιάζοντο άμα χόρευαν «ηβυλλιώσαι γ’ άρτι παρατετιλμέναι».

Hetaera urinating into a skyphos. Tondo of a red-figure kylix in the kind of the Foundry Painter, ca. 480 BC, Antikensammlung Berlin

«Στο άνθος της ηλικίας των και με φρεσκομαδημένο το αιδοίον των», όπως λέει η Θεράπαινα. Επίσης στις «Εκκλησιάζουσες» η Πραξαγόρα λέει:

«Και τας γε δούλας ουχί δει κοσμουμένας
την των ελευθέρων υφαρπάζειν Κύπριν,
αλλά παρά τοις δούλοισι κοιμάσθαι μόνον,
κατωνάκην τον χοίρον αποτετιλμένας».

Δηλ. «κι οι δούλες πάλι δεν πάει να φοράν στολίδια
κι από τις ελεύθερες εμάς να κλέβουν τις ηδονές,
μα θα κοιμώνται μόνον με τους δούλους
μαδώντας το γουρουνάκι τους για μια παλιοπροβιά».
(Αριστοφάνους, Εκκλησιάζουσαι, στ. 721)

Sexual act. Tondo of an Attic red-figure kylix by the Triptolemos painter, ca. 470 BC, Museo Nazionale Tarquinia

Το ίδιο στην «Ειρήνη» στ. 1351 λέει:
«Του μεν μέγα και παχύ, της δ' ηδύ το σύκον».
(αυτουνού είναι μεγάλο και χοντρό (το πέος) κεινής δε γλυκό το σύκο (αιδοίο).

Kylix with a woman playing a game (Greek, Athens, c. 500 BC). A Hetaira holding a large cup like a symposiast (reveler) playing kottabos (a drinking party game where men flicked the dregs of their wine at a target).

Και στους «Αχαρνής», στ. 781:
Μ. «αύτα εστί χοίρος;»
Δ. «νυν γε χοίρος φαίνεται• ατάρ εκτραφείς γε κύσθος έσται».
( Μ. «αυτά είναι χοίρος;»
Δ. «τώρα τουλάχιστον χοίρος (μικρό αιδοίο) φαίνεται•
όμως όταν μεγαλώσει θα γίνει αιδοίον κανονικό).

Και στο στίχο 791:
«Αίκα δε παχυνθή καναχνοασθή τριχί,
κάλλιστος έσται χοίρος Αφροδίτη θύειν»
(εάν όμως παχύνει και γεμίσει τρίχες
θαυμάσιο αιδοίο θα γίνει για να θυσιάζει στην Αφροδίτη).

Shuvalov Painter and S Potter, Erotic scene with a young man and a hetaera. Detail of an Attic red-figure oinochoe, ca. 430 BC. From Locri (Italy)

Γεμάτους χάρη κι εξυπνάδα βρίσκομε στη Λυσιστράτη και πάλιν του Αριστοφάνη τους παρακάτω στίχους, στους οποίους χρησιμοποιεί τη λέξη υν αντί γουρούνι – χοίρος, όταν μαλώνουν οι άντρες με τις γυναίκες λέγοντας:

«Ει νη τω θεώ με ζωπυρήσεις
Λύσω την εμαυτής υν εγώ δη και ποιήσω
Τήμερον τους δημότας βωστρείν σ' εγώ πεκτούμενον».
Εάν μα τη θεά μ' εξερεθίσεις
θα λύσω τον χοίρο μου (θα βγάλω έξω το αιδοίον μου
και κυνηγώντας σε θα σε κάνω να φωνάζεις στους δημότες βοήθεια).
(Αριστοφάνους, Λυσιστράτη, στ. 682)

Δύο εταίρες ετοιμάζονται και αρωματίζονται πριν βάλουν τα φορέματα με τις πτυχώσεις, που είναι ακουμπισμένα πάνω σ΄ ένα σκαμνί. Περίπου 500 π.Χ. (Αρχαιολογικό Μουσείο, Ταρκινία)

Ο Φερεκράτης πάλι χρησιμοποίησε αντί αιδοίον τη λέξη ρ ό δ ο ν:

«Κόραι αρτίως ηβυλλιώσαι και τα ρόδα κεκαρμέναι».
(Κόρες μόλις στο άνθος της ηλικίας τους που είχαν κουρεμένα τα αιδοία τους).

Ο αθάνατος πατέρας της Ιατρικής Ιπποκράτης μεταχειρίσθηκε την λέξη φ ύ σ ι ν που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα:

«Ων αι μήτραι προΐωσιν εξωτέρω της φύσιος».
(Αν η μήτρα προπέσει και βγει έξω από το αιδοίον)
(Ιπποκράτους, Αφορισμοί § 27, σελ. 643)

Couple allongé, sur le point de s'embrasser. Dessin intérieur d'une coupe à figures rouges. Vers 500 avjc

Ο Λουκιανός περιγράφοντας πώς πιάστηκε επ' αυτοφώρω ένας μοιχός λέει:

«Και μοιχός εάλω ποτέ, ως ο Άξων φησίν, άρθρα εν άρθροις έχων».
(Κάποτε πιάστηκε ένας μοιχός, που είχε τα αιδοία του μέσα στα αιδοία της γυναίκας).

Euphronios psykter: Drawing of the figural scene, showing a nude hetaira, labelled Smikra, holding skyphoi, playing kottabos

Ο Αθήναιος χρησιμοποίησε τη λέξη κ ο ί λ ο ν   Ά ρ γ ο ς αντί αιδοίον:

«Η δ' είπε• μήτερ, πώς, έφη, μέλλω φιλείν τον μηδέν ωφέλημα, τον υπό τας στέγας το κοίλον Άργος θέλοντ' έχειν;»
(Η κόρη είπε, πώς καλέ μητέρα θ' αγαπήσω αυτόν, από τον οποίον δεν έχω καμμιά ωφέλεια, που κάτω από τη στέγη μας θέλει να' χει δωρεάν το αιδοίο μου;)
(Αθήναιος, Βιβλ. ΙΓ΄, 582 α΄)

Μεταγενέστερα στους Μαγικούς Παπύρους αναφέρεται:

«Ορκίζω σε, νεκύδαιμον, – ίνα μοι άξης την δείνα και κεφαλήν κεφαλή κολλήση και χείλεα χείλεσι συνάψη και γαστέρα γαστρί κολλήση και μηρόν μηρώ πελάση και το μ έ λ α ν τω μ έ λ α ν ι (το μαυρότριχον αιδοίον συναρμόσει με το μαυρότριχο ανδρικό) και τα αφροδισιακά εαυτής εκτελέση μετ' εμού».

“Circe Shapeshifting Odysseus’ Man” (Mural on an arula from Sicily, now in the Louvre Museum) by Anonymus (c. 550 - 525 BC), Ancient Greece

Ο της Κωνσταντινουπόλεως Πατριάρχης Φώτιος, σε διάφορα μέρη του Λεξικού του, πριν την άλωση, αναφέροντας για τα γεννητικά όργανα, λέει:

«Σ ά ρ α β ο ν• το γυναικείο οι κωμικοί το ονομάζουν και σ ά κ α ν και σ ά β υ τ τ ο ν και σ έ λ ι ν ο και τ α ύ ρ ο και έτερα πολλά».
(Ευίου Ληναίου, Απόρρητα, Θεσσαλονίκη, 1935)

“Woman Kneeling Before An Altar” (Vase Painting on an Attic kylix, now in the Ancient Agora Museum of Athens, Greece) by Anonymus (c. 510 - 500 BC), Ancient Greece

Αλλά και ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ευστάθιος, σε μερικά μέρη των «Εις Όμηρον Παρεκβολών», γράφει τα ακόλουθα:

«Ότι δε πολυώνυμον (ον) το γυναικείον αιδοίον, ά μ β ω ν τε γαρ λέγεται και
χ ο ί ρ ο ς και ε σ χ ά ρ α και δ έ λ τ α, το αυτό και κ έ λ η ς κλπ.»

Courtesan fastening her sandal, (Louvres, Paris)

ΟΝΟΜΑΣΙΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΑΙΔΟΙΟΥ
Παραθέτομεν για τον περίεργον πλούτον των ονομασιών, τα πιο κάτω:

1) Αγγείον
2) Αηδονιεύς
3) Αιδοίον
4) Αιδώς
5) Αισχύνη
6) Άμβων
7) Αναγκαίον
Απόκρυφον
9) Απόρρητα
10) Άρθρα
11) Ασχημοσύνη
12) Βασιλείδης
13) Βληχώ
14) Βύττος
15) Γείτον
16) Γέρρα
17) Γίγαρτον
18) Γυία
19) Δέλτα
20) Δελφάκιον
21) Δορίαλλος
22) Επίσειον
23) Εσχάρα
24) Ευδίαιον
25) Εύστρα
26) Ηδονοθήκη
27) Ίακχος
28) Ιπποκλείδης
29) Κέλης
30) Κένταυρος
31) Κήπος
32) Κοίλον Άργος
33) Κόκκος
34) Κολεός
35) Κτεις
36) Κύνειρα
37) Κύσθος
38) Κυσολαμπίς
39) Κυσός
40) Κύων
41) Λάκκος
42) Λειμών
43) Μέλαθρον
44) Μέλαν
45) Μισγκάγκειον
46) Μόριον
47) Μύρτον
48) Μύσχος
49) Μύτος
50) Νάπος
51) Οστάνιον
52) Πεδίον
53) Πελλάνα
54) Πράγμα
55) Ρόδον
56) Ροδωνιά
57) Σάβυττος
58) Σαβαρίχη
59) Σάκανδρος
60) Σάκας
61) Σάκος
62) Σαλάμβη
63) Σάραβος
64) Σάρων
65) Σέλινον
66) Σκάφιον
67) Σύκον
68) Ταύρον
69) Τιτίς
70) Τρήμα
71) Τρυβλίον
72) Τρυμαλίη
73) Τρύπημα
74) Υς
75) Ύσσακος
76) Ύσσαξ
77) Φορμίσιος
78) Φύσις
79) Χοιρίλος
80) Χοιρίον
81) Χοίρος
82) Ψίμαρον

“Woman Bathing” (Vase Painting on an Attic amphora, now in the Louvre Museum) by Andokides (c. 525 - 520 BC).

Και τα νεώτερα:


Α χ ι ν ό ς, α χ α ΐ ρ ε υ τ ο (Καρύστου), α μ ε λ έ τ η τ ο, ο π ω ρ ι κ ό (Λευκάδος),
ν ε ρ ό μ υ λ ο ς, π ο υ λ ί, π ο υ λ ά κ ι, π ο υ τ ί, π ρ ά μ α, ρ η μ α δ ι α κ ό,
σ χ ι σ τ ό και το ηπειρώτικο κ λ ε ι δ ω ν ι ά.

Στη συλλογή Αραβαστινού (σελ. 223, 373) υπάρχει το παραστατικώτατο δημοτικό αλληγορικό τραγούδι για την κλειδωνιά:

Απόψε κυρά νύφη
Θα παίξη ο μάνταλος
Τα δυο κουπιά του Μπάρκα
Και ο παρασάνταλος
Απόψε κυρά Νύφη
Της πεθεράς σου ο γιος
Θα μπη ξεσπαθωμένος
Σαν φίλος σαν οχτρός
Απόψε η κλειδωνιά σου
Με μια θα τσακιστεί
Και η πόρτα της αυλής σου
Θα στέκετ' ανοιχτή.

Ο Κουκουλές επίσης αναφέρει ότι οι Πόντιοι και σήμερα εξακολουθούν να ονομάζουν το αιδοίον της γυναίκας γ ε ί τ ο ν.

Απόσπασμα από το βιβλίο «Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΛΑΩΝ» του δρ. Βαλέριου Ι. Μαρσέλλου, εκδ. Μαρή, Αθήνα 1963.



















Κι άλλο εκπληκτικό βίντεο από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, Another Incredible Timelapse from the ISS

Η πανσέληνος όπως την φωτογράφησε από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό ο αστροναύτης Chris Hadfield. ‘The full moon rises over the only planet we have ever called home,’ Tweeted astronaut Chris Hadfield.

Το βίντεο που ακολουθεί δημιουργήθηκε από τον Brian Tomlinson, ο οποίος συνδύασε διάφορα στιγμιότυπα (του NASA Johnson Space Center) από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό:

Original stills for the time lapse sequences courtesy of the Image Science & Analysis Laboratory, NASA Johnson Space Center. Edited by Brian Tomlinson. Music: 'Eve' by Emancipator.

«Κληρονομική αστάθεια» έχει ο Κόσμος. Cosmos may be 'inherently unstable'

Collisions at the LHC in Geneva have refined a mass for the Higgs-like particle.

Τον περασμένο Ιούλιο ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών εντόπισε τα ίχνη ενός σωματιδίου που σύμφωνα με τους επιτελείς του CERN δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο από το ιερό δισκοπότηρο της Φυσικής, το μποζόνιο Χιγκς. Ομάδα ειδικών που μελετούν τα δεδομένα που προέκυψαν και όσα προκύπτουν για τις ιδιότητες του σωματιδίου υποστηρίζουν ότι το μποζόνιο Χιγκς μπορεί να δώσει απαντήσεις όχι μόνο για τη δημιουργία του Σύμπαντος αλλά και για το μέλλον του. Θα δείξει επίσης τη... μοίρα του.

 Ένα κενό ανάμεσα στις διαστάσεις προκαλεί την αέναη δημιουργία νέων Κόσμων.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές η μελέτη του μποζονίου μπορεί να επιβεβαιώσει μια νέα θεωρία που αποκτά συνεχώς οπαδούς στην επιστημονική κοινότητα. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία υπάρχει ένας αέναος κύκλος συμπαντικής δημιουργίας, δηλαδή δημιουργείται ένα Σύμπαν και κάποια στιγμή δημιουργείται ένα νέο μέσα στο ήδη υπάρχον που τελικά παίρνει τη θέση του.

Κοσμική ανανέωση

The Cyclic Universe of Paul J. Steinhardt.

Η θεωρία του λεγόμενου «κυκλικού σύμπαντος» αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και βασίζεται στην ιδέα ενός κοσμικού «κενού» ή ενός «ασταθούς κενού» όπως το ονομάζουν οι ειδικοί. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία εκτός από τον τρισδιάστατο κόσμο που εμείς βιώνουμε και αντιλαμβανόμαστε υπάρχει και ένας ακόμη τρισδιάστατος κόσμος που δεν μπορούμε να δούμε και να αντιληφθούμε.

Τους δύο κόσμους χωρίζει μια τέταρτη διάσταση που λειτουργεί ως ένα αδιαπέραστος κοσμικός φράκτης. Σε αυτόν τον φράκτη όμως υπάρχει ένα κενό, μικρό μεν αλλά ικανό, όταν δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, να επιτρέψει την αλληλεπίδραση των δύο κόσμων με τρόπο τέτοιο που τελικά να οδηγήσει στην αντκατάσταση του δικού μας Σύμπαντος.

Κληρονομική αστάθεια

Ερευνητές του Εθνικού Επιταχυντικού Εργαστηρίου Fermi στις ΗΠΑ μελετούν τα δεδομένα που προέκυψαν από την «εμφάνιση» του Χιγκς προσπαθώντας να κατανοήσουν τη λειτουργία του ώστε να διαπιστώσουν τις συνέπειες που έχει η παρουσία του στον Φυσικό κόσμο. Μια από αυτές μπορεί να είναι η ύπαρξη του κυκλικού Σύμπαντος.

Quantum cosmology makes it possible to consider multiple universes, without interaction between them. Our observable universe would occupy a " bubble " born of the spontaneous fluctuations of the quantum vacuum, like many other bubbles. Copyright: Manchu/Ciel et Espace

«Φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιοι υπολογισμοί που μπορούν να γίνουν στο Καθιερωμένο Μοντέλο σωματιδιακής αν γνωρίζεις τη μάζα του μποζονίου Χιγκς. Αν χρησιμοποιήσεις όλη τη Φυσική που γνωρίζουμε και κάνεις και τους υπολογισμούς με τη μάζα του μποζονίου αυτό που θα προκύψει θα είναι... άσχημα μαντάτα. Αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα υπάρξει μια κβαντική διακύμανση που θα δημιουργήσει μια μικροσκοπική φυσαλίδα κενού όπου το Σύμπαν θα θέλει να μπει μέσα σε αυτή. Επειδή η φυσαλίδα βρίσκεται σε μια κατάσταση χαμηλότερης ενέργειας θα αρχίσει να διαστέλλεται με τη ταχύτητα του φωτός 'σκουπίζοντας', καθαρίζοντας ό,τι αφήνει πίσω της. Βέβαια δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Ο Ήλιος και η Γη θα έχουν χαθεί πολύ πριν συμβεί αυτό» δήλωσε στο BBC ο καθηγητής Τζόσεφ Λίκεν, μέλος της ερευνητικής ομάδας. Οι ερευνητές περιγράφουν το φαινόμενο ως μια «κληρονομική αστάθεια του Κόσμου».