Δευτέρα, 8 Αυγούστου 2016

Συγκλονίζει ο Στ. Χόκινγκ: Το ανθρώπινο είδος θα χαθεί αν δεν αλλάξουμε στάση απέναντι στα χρήματα και στον πλούτο. Stephen Hawking warns our current view of wealth could ultimately cause the human race to perish

Professor Stephen Hawking (pictured) has warned the sense of inequality that drove the Brexit vote was driven by the way wealth is viewed and shared in many parts of the world. He said that unless this was addressed, it could have dire consequences for our species in the long-term.

Απαισιόδοξος για το μέλλον δηλώνει ο Στίβεν Χόκινγκ και σε δοκίμιο του στην εφημερίδα Guardian, προειδοποιεί ότι το ανθρώπινο είδος θα χαθεί, αν συνεχιστεί η προ Brexit στάση των ανθρώπων για τα χρήματα και τον πλούτο.

Καλεί τη Βρετανία μετά την έξοδό της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να αναθεώρησει την αξία του χρήματος και του πλούτου, ώστε να υπάρξει ελπίδα για το μέλλον. Μάλιστα εκτιμά, ότι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος επηρεάστηκε από τον τρόπο με τον οποίο ιεραρχεί η σύγχρονη κοινωνία τα υλικά αγαθά.

Όσο για τις συνέπειες του δημοψηφίσματος, αυτές εκτιμά ότι θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην επιστημονική έρευνα. Όπως τονίζει ο διάσημος Βρετανός θεωρητικός φυσικός, το Brexit θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις επιχορηγήσεις για έρευνες σε μαθητές με προβλήματα αναπηρίας.

«Έχω μιλήσει στο παρελθόν για την ανησυχία μου ότι οι περικοπές των κρατικών δαπανών στη Βρετανία θα επηρέασουν αρνητικά τις επιχορηγήσεις σε μαθητές με αναπηρία. Αυτή η χρηματική υποστήριξη με βοήθησε πολύ κατά τη διάρκεια της καριέρας μου. Στην περίπτωσή μου βέβαια, τα χρήματα όχι μόνο με βοήθησαν να κάνω την καριέρα μου, αλλά με κράτησαν κυριολεκτικά ζωντανό!», τόνισε ο Stephen Hawking στο δοκίμιο του.

Τα χρήματα όπως τόνισε, μπορούν να δώσουν την ελευθερία στα ξεχωριστά άτομα και η φτώχεια αντίθετα, να τα παγιδεύσει και να τα περιορίσει.

Ως άνθρωπος με σοβαρή αναπηρία, έκανε σαφές ότι για εκείνον τα χρήματα είναι απλά ένα μέσο για να κάνει τη δουλειά του και να λειτουργήσει και ότι ποτέ δεν ήταν σε θέση να εκτιμήσει τους κατόχους του πλούτου που τον στήριζαν οικονομικά.

Illustration: Ellie Foreman-Peck

«Οι άνθρωποι πρέπει να αρχίσουν να αμφισβητούν την αξία του καθαρού πλούτου. Είναι η γνώση πιο σημαντική από τα χρήματα; Μπορεί να έχουμε πραγματικά κάτι δικό μας, ή είμαστε απλά παροδικοί θεματοφύλακες;», αναφέρει μεταξύ άλλων.

Ο Χόκινγκ προέτρεψε την διαιρεμένη Βρετανία να αλλάξει τη γενική στάση της απέναντι στα χρήματα και έκανε λόγο για συνεργασία των πολιτών για ένα κοινό όραμα.

«Να συνεργαστούμε όλοι μας για ένα κοινό όραμα και η προσπάθεια μας αυτή μπορεί να διασφαλίσει ότι η ανθρωπότητα μπορεί να επιβιώσει. Θα πρέπει να προσαρμοστούμε, να επανεξετάσουμε και να αλλάξουμε κάποιες από τις θεμελιώδεις παραδοχές μας σχετικά με το τι εννοούμε με τον όρο πλούτου, την κατοχή πλούτου, τι είναι δικό μου και τι δικό σου. Ακριβώς όπως τα παιδιά, θα πρέπει να μάθουμε να μοιραζόμαστε».

Και καταλήγει: «Εάν αποτύχουμε, τότε οι δυνάμεις που συνέβαλαν στο Brexit, ο φθόνος και ο απομονωτισμός, που δεν κυριαρχούν μόνο στην Βρετανία αλλά σε όλο τον κόσμο, το πνεύμα του να μην μοιραζόμαστε, η αποτυχία να διαιρέσουμε τον πλούτο πιο δίκαια, τόσο εντός όσο και εκτός των εθνικών συνόρων, οι δυνάμεις αυτές λοιπόν, θα ενισχυθούν. Αν συμβεί αυτό, δεν θα ήμουν αισιόδοξος για τη μακροπρόθεσμη προοπτική του είδους μας».

Xαμένο χαρακτικό του Άλμπρεχτ Ντίρερ βρέθηκε σε παζάρι στη Γαλλία. Long-Lost Engraving by Albrecht Dürer Discovered at French flea market

The engraving by Albrecht Dürer is from 1520. Courtesy of Staatsgalerie Stuttgart

Ένα έργο 500 ετών του Άλμπρεχτ Ντίρερ βρέθηκε σε παζάρι στη Γαλλία. Συλλέκτης τέχνης, ο οποίος ανακάλυψε το χαρακτικό σε πάγκο παλαιοπώλη, δώρισε το έργο -μία χαλκογραφία του 16ου αιώνα- στην Εθνική Πινακοθήκη της Στουτγκάρδης.

The copperplate print "Maria, crowned by an angel", by German artist Albrecht Dürer, dates back to 1520. (Courtesy of Staatsgalerie Stuttgart)

Το έργο, που χρονολογείται από το 1520 και τιτλοφορείται «Η Μαρία στεφανωμένη από έναν άγγελο», είναι «σε πολύ καλή κατάσταση», ανέφερε η Πινακοθήκη.

Το χαρακτικό επέστρεψε στη Γερμανία ένας Γάλλος συνταξιούχος αρχαιολόγος που «επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος», εξήγησε η Ανέτ Φρανκενμπέργκερ, εκπρόσωπος του μουσείου.

Ο αρχαιολόγος εντόπισε κατά τύχη το χαρακτικό στον πάγκο ενός παλιατζή ο οποίος είχε αναλάβει να αδειάσει ένα σπίτι, στο Σαρμπούρ. Γνωρίζοντας από τέχνη, αγόρασε το πολύτιμο έργο και διαπίστωσε ότι στην πίσω πλευρά του έφερε τη σφραγίδα της Εθνικής Πινακοθήκης της Στουτγκάρδης.

Αφού ερεύνησε στις βάσεις δεδομένων για τα απολεσθέντα έργα τέχνης, πήγε ο ίδιος, συνοδευόμενος από τη γυναίκα του, για να το παραδώσει στη διεύθυνση του μουσείου.

Το χαρακτικό είχε χαθεί από τα τέλη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Πριν καταλήξει στο παλιατζίδικο βρισκόταν στο σπίτι ενός πρώην αντιδημάρχου του Σαρμπούρ, αλλά είναι άγνωστο πώς έφτασε στα χέρια του.

«Δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα το δείξουμε ξανά στο κοινό», διευκρίνισε η Φρανκενμπέργκερ.

The earliest painted Self-Portrait (1493) by Albrecht Dürer, oil, originally on vellum (Louvre, Paris).

Ο Άλμπρεχτ Ντίρερ (1471-1528), ζωγράφος και χαράκτης με καταγωγή από τη Νυρεμβέργη, είχε πραγματοποιήσει πολλά ταξίδια στην Ιταλία και θεωρείται ότι ήταν αυτός που εισήγαγε την αναγεννησιακή τέχνη στη Γερμανία και γενικότερα στη βόρεια Ευρώπη.