H μετατροπή των φωτονίων σε προωθητικό
μηχανισμό θα επιτρέψει στα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν στο Διάστημα με
εξωπραγματικές ταχύτητες. A group of physicists in California is working on
spacecraft that could let humans reach the nearest stars in our solar system -
a challenge that is not possible with current propulsion technology. The answer
could lie in what's known as photonic propulsion, a technique that uses light
from lasers to produce thrust (illustrated).
Ομάδα
επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια (Σάντα Μπάρμπαρα) αναπτύσσουν
μια επαναστατική τεχνολογία πρόωσης στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος
Directed Energy Interstellar Precursors (Deep-In).
Professor Lubin's
research team is part of the Directed Energy Interstellar Precursors (Deep-In)
programme, with an aim to create probes that can reach relativistic speeds and
travel to the nearest stars.
To
πρόγραμμα στοχεύει στην κατασκευή διαστημικών σκαφών που θα μπορούν να
ταξιδεύουν με τρομερές ταχύτητες στο Διάστημα ώστε να μπορούν να φτάνουν σε
πολύ μακρινούς προορισμούς σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Το
σύστημα
All spacecraft
operate by firing propellant in the opposite direction to the way they want to
travel. Traditionally this propellant is fuel. Photonic propulsion uses an
array of lasers instead, which means no fuel needs to be carried on the
spacecraft. This enables it to accelerate for longer and reach higher speeds
(illustrated).
Οι
ερευνητές πειραματίζονται με ένα σύστημα που ονομάζεται «φωτονική αεριώθηση» το
οποίο βασίζεται στην χρήση συστοιχιών λέιζερ τα οποία στην ουσία θα
αντικαθιστούν τα «παραδοσιακά» καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στα
διαστημόπλοια. Ως γνωστόν οι σημερινοί τύποι καυσίμων πρώτον αυξάνουν σημαντικά
το βάρος των διαστημοπλοίων ενώ φυσικά κάποια στιγμή εξαντλούνται. Οι ερευνητές
πιστεύουν ότι το φως των λέιζερ μπορεί να προκαλέσει την απαραίτητη ώθηση σε
διαστημικά σκάφη ώστε αυτά να καλύπτουν τεράστιες αποστάσεις σε χρόνο dt.
A prototype of the
EM Drive - an 'impossible' fuel-free engine that could power a spacecraft to
Mars in just 10 weeks. Last year German scientists also backed Nasa's claim
that the engines do work.
«Οι φωτονικοί κινητήρες βασίζονται στην
εκπομπή ενός ρεύματος φωτονίων με σκοπό να εκμεταλλευτούν την ώση την οποία
αναπτύσσουν εξ αντίδρασης. Η ώση γίνεται υπολογίσιμη εξαιτίας της πάρα πολύ
υψηλής ταχύτητας με την οποία τα εκπεμπόμενα φωτόνια μπορούν να κινηθούν. Ο τύπος
αυτός κινητήρα εξασφαλίζει λειτουργία για απεριόριστο χρόνο και μπορεί να
χρησιμοποιηθεί μόνο στο διαστημικό κενό όπου δεν υπάρχουν τριβές» αναφέρει
ο δρ. Κωνσταντίνος Γ. Κολοβός, Χημικός Μηχανικός Ε.Μ.Π, σε μελέτη του για τους
κινητήρες πυραύλων και τα προωθητικά πυραυλικών συστημάτων που πραγματοποίησε για
το Ελληνικό Κέντρο Ελέγχου Όπλων «ΑΘΗΝΑ».
In addition to
wafer-scale systems weighing no more than a gram, Professor Lubin's team are
considering larger spacecraft capable of human transportation. Artistic rendition of a laser propelled sail is pictured.
Οι
αμερικανοί ερευνητές αναπτύσσουν μια τεχνολογία φωτονικής αεριώθησης την οποία
προορίζουν για χρήση σε μίνι διαστάσεων διαστημικά σκάφη. Αν τα καταφέρουν θα
ανοίξει ο δρόμος για την ανάπτυξη ανάλογων συστημάτων για διαστημόπλοια που θα
μπορούν να μεταφέρουν και ανθρώπους. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι ένα σκάφος που θα
κινείται με φωτονική αεριώθηση θα μπορεί να ταξιδέψει στον Άρη σε μόλις 72
ώρες! Με την υπάρχουσα τεχνολογία το ταξίδι στον Κόκκινο Πλανήτη διαρκεί έξι
μήνες.