The painted replica
of a c. 490 B.C. archer (at the Parthenon in Athens) testifies to German
archaeologist Vinzenz Brinkmann’s painstaking research into the ancient
sculpture’s colors. The original statue came from the Temple of Aphaia on the
Greek island of Aegina. (Stiftung Archäologie, Munich)
Η
εικόνα των ολόλευκων αρχαίων αγαλμάτων είναι λανθασμένη υποστηρίζουν
επιστημονικά άρθρα του Χάρβαρντ και του Πανεπιστημίου του Κολοράντο!
Archaeologists such
as Germany’s Vinzenz Brinkmann are reconstructing some of the colorfully
painted sculptures and glittering bronze statuary that existed during classical
antiquity. A replica of a stele erected c. 510 B.C. on the grave of the Greek
warrior, Aristion, commemorates his exploits in battle. He is dressed in yellow
bronze or leather armor, a blue helmet (part of which is missing), and matching
blue shinguards trimmed in yellow. Stiftung Archäologie, Munich
Στην
πραγματικότητα τα αγάλματα και τα γλυπτά των αρχαίων Ελλήνων και των Ρωμαίων
ήταν βαμμένα με έντονα χρώματα, προσθέτουν.
A reconstruction in
bronze of the head of a young athlete shows he has been crowned with the fillet
of a victor. Based on an original dating from the early 1st century A.D., the
head was found in Naples in the 1700s as part of a complete figure. Reportedly,
its discoverers detached the head when they realized the metal statue was too
heavy to carry away intact. The striking effect of the portrait is accentuated
by inlaid eyes made of silver, with pupils of red semi-precious stones, and
gilding on the lips, brows and fillet. Stiftung Archäologie, Munich
Με το πέρασμα των αιώνων και την επίδραση του ανέμου, του ήλιου και της άμμου, τα χρώματα χάθηκαν, σαν να πέρασε από πάνω τους ένα χημικό αποχρωματισμού. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα επιστημονικά δημοσιεύματα, για να διαπιστώσει κανείς την αλήθεια της θεωρίας αυτής, αρκεί να ρίξει υπεριώδες φώς πάνω σε ένα άγαλμα.
The “Alexander
Sarcophagus” (c. 320 B.C.), was found in the royal necropolis of the Phoenician
city of Sidon. But it was named for the illustrious Macedonian ruler, Alexander
the Great, depicted in battle against the Persians in this painted replica.
Alexander’s sleeved tunic suggests his conquests have thrust him into the new
role of Eastern King, but his lion-skin cap ties him to the mythical hero,
Herakles, and alludes to divine descent. Stiftung Archäologie, Munich
Όταν
η κατεύθυνση του φωτός είναι σχεδόν παράλληλη με την επιφάνεια του
αντικειμένου, τότε τα ίχνη του χρώματος γίνονται ορατά!
The partial color
reconstruction of Athena is based on a c.490 B.C. sculpture of the Goddess from
the pediment of the Temple of Aphaia on the Greek island of Aegina. Vinzenz
Brinkmann typically leaves areas white where no evidence of original coloration
is found. This rear view of the statue emphasizes the elaborate detailing of
Athena’s aegis, or cape, trimmed with the life-like bodies of partially
uncoiled green snakes. Stiftung Archäologie, Munich
Καθώς τα διαφορετικά χρώματα σβήνουν με διαφορετικό ρυθμό, το φως αποκαλύπτει τα πολύπλοκα σχέδια του χρώματος που κάποτε υπήρχαν στην λευκή επιφάνεια.
“If people say,
‘What kitsch,’ it annoys me but I’m not surprised,” says Brinkmann, who, with
his wife, archaeologist Ulrike Koch-Brinkmann, colored this reconstruction of
the c.550 B.C., “Lion from Loutraki.” Its stunning blue-colored mane is not
unique on ancient monuments. Lions often sat atop tombs in ancient Greece,
where ornamental details such as the animals’ tuffs of hair and facial markings
were painted in bright colors that accented their fur. Stiftung Archäologie,
Munich
Το
smithsonianmag.com και ο αρχαιολόγος Vinzenz Brinkmann δημιούργησαν τις
αναπαραστάσεις που βλέπετε για να δώσουν την πραγματική εικόνα κάποιων
αγαλμάτων και γλυπτών της αρχαιότητας.
Κάτι
ανάλογο είχε κάνει και το Βρετανικό Μουσείο με τα Μάρμαρα του Παρθενώνα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου