Το
επανορθωτικό μοντέλο του συστήματος των σφαιρών κατά την οποία το εστιατόριο
του Νέρωνα περιστρέφεται. A reconstructive model of the system of spheres on
which Nero's revolving restaurant rotated. Credit: Francoise Villedieu and
Edikom
Η
περιστρεφόμενη τραπεζαρία σε ένα πολυτελές παλάτι του αυτοκράτορα Νέρωνα υπήρχε
πραγματικά.
An 18th Century
print by J Blundell shows the scale of Nero's Golden Palace, which, if
completed, would have spanned a third of the city of Rome.
Το
υπερβολικό παλάτι του αυτοκράτορα Νέρωνα, το Domus Aurea, και για το οποίο μπορούσε να
υπερηφανεύεται για τα 300 περίπου δωμάτια που το δάπεδό τους ήταν καλυμμένο από
εκθαμβωτικά γυαλισμένο λευκό μάρμαρο, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2009 από
μια ομάδα από Γάλλους και Ιταλούς αρχαιολόγους.
Archaeologists
examine a 4m diameter pillar found on the Palatine Hill in Rome, believed to
have been part of the Roman emperor Nero's legendary rotating dining room. The
researchers believe the pillar was part of the overall structure that supported
the rotating dining room.
Τώρα,
στο πολυτελές ανάκτορο έχει μόλις αποκαλυφθεί μια άλλη έκπληξη - μια
περιστρεφόμενη τραπεζαρία…! Μια
αίθουσα που κάποτε υπηρέτησε τους
επιφανείς επισκέπτες του περίφημου ηγεμόνα.
The find was made
during excavation of the Domus Aurea or 'Golden House' on the Palatine Hill -
one of Ancient Rome's fabled Seven Hills. The structure was one of Nero's
most extravagant projects.
Οι
αρχαιολόγοι έχουν ονομάσει την 2000 ετών περιστρεφόμενη πλατφόρμα ως μία από
τις πιο περίεργες και περίπλοκες δομές της αρχαιότητας. Η ανακάλυψη
επιβεβαιώνει μια περιγραφή του παλατιού από τον αρχαίο ιστορικό Suetonius.
A bust of Emperor
Nero who committed suicide after Rome's senate declared him a public enemy.
Ο
Νέρωνας ήταν αυτοκράτορας της Ρώμης το 54-68 μ.Χ. και ο τελευταίος της
Ιουλιο-Κλαυδιανής δυναστείας. Αυτός επικέντρωσε μεγάλο μέρος της προσοχής του
στη διπλωματία, το εμπόριο, και την ενίσχυση της πολιτιστικής ζωής της
αυτοκρατορίας.
A main source for
Roman history is De vita Caesarum, or
The Twelve Ceasars. It was written by
Gaius Suetonius Tranquillus, the secretary of Emperor Hadrian, in AD121. Suetonius
portrays Nero as a good ruler who sank into sexual depravity. He wrote: 'Not satisfied with seducing free-born boys
and married women, Nero raped the Vestal Virgin Rubria.' He added: 'Having tried to turn the boy Sporus into a
girl by castration, he went through a wedding ceremony with him - dowry, bridal
veil and all - which the whole Court attended; then treated him as a wife.'His feasts now lasted from noon till
midnight, with occasional break for diving into a warm bath or, if it were
summer, into snow-cooled water.'
Αλλά
ήταν επίσης γνωστός τόσο για την τυραννία που επέβαλε αλλά και τη ζωή της
υπερβολής που έζησε Το 64 μ.Χ., μεγάλο μέρος της πόλης καταστράφηκε κατά τη
μεγάλη πυρκαγιά της Ρώμης, την οποία πολλοί (;) Ρωμαίοι πίστευαν ότι ο ίδιος
είχε ξεκινήσει με σκοπό την εκκαθάριση της γης για το σχεδιαζόμενο ανακτορικό
συγκρότημα του.
A gold coin showing
Nero and his mother, Agrippina the Younger, and, below, his mistress Poppaea
Sabina.
Είναι
γνωστός ως αυτοκράτορας που ήταν πρώιμος διώκτης των Χριστιανών. Ήταν υπεύθυνος
για πολλές εκτελέσεις, μεταξύ των οποίων και η μητέρα του, η γυναίκα του, και
το πιθανότερο, του ετεροθαλής αδελφού του Britannicus.
The Golden Palace
was built on the Palatine Hill, where legend said the founders of Rome, Romulas
and Remus were cared for by a she-wolf.
Η
κατασκευή του παλατιού του Νέρωνα ξεκίνησε αμέσως μετά τη μεγάλη πυρκαγιά είχε
καθαρίσει τις αριστοκρατικές κατοικίες στις πλαγιές του Παλατινού Λόφου.
Χτισμένο από τούβλα και μπετόν στα λίγα χρόνια μεταξύ της πυρκαγιάς και της αυτοκτονίας
του Νέρωνα το 68 μ.Χ., η εκτεταμένη χρήση σε φύλλα χρυσού που έδωσε στη βίλα
και το όνομά της δεν ήταν το μόνο
εξωφρενικό στοιχείο του ντεκόρ του: γύψινες οροφές βρέθηκαν με ημιπολύτιμους
λίθους και καπλαμά από ελεφαντόδοντο, ενώ οι τοίχοι είχαν νωπογραφίες,
συντονίζοντας τη διακόσμηση σε διαφορετικά θέματα σε κάθε μεγάλη ομάδα των
δωματίων.
Στον
Παλατίνο Λόφο στη Ρώμη. The Palatine Hill in Rome. Historian Suetonius wrote a
vivid description of the palace in the ‘Lives
of the Caesars, Nero’: “Its vestibule
was large enough to contain a colossal statue of the emperor a hundred and
twenty feet high; and it was so extensive that it had a triple colonnade a mile
long. There was a pond too, like a sea, surrounded with buildings to represent
cities, besides tracts of country, varied by tilled fields, vineyards, pastures
and woods, with great numbers of wild and domestic animals. In the rest of the
house all parts were overlaid with gold and adorned with gems and
mother-of-pearl. There were dining-rooms with fretted ceils of ivory, whose
panels could turn and shower down flowers and were fitted with pipes for
sprinkling the guests with perfumes. The main banquet hall was circular and
constantly revolved day and night, like the heavens. He had baths supplied with
sea water and sulphur water. When the edifice was finished in this style and he
dedicated it, he deigned to say nothing more in the way of approval than that
he was at last beginning to be housed like a human being.”
Ο
ιστορικός Suetonius
έγραψε μια γλαφυρή περιγραφή του παλατιού για τις ζωές των Καισάρων, -.........Νέρων.........: «Ο προθάλαμος του ήταν αρκετά μεγάλος ώστε να
περιέχει ένα κολοσσιαίο άγαλμα του αυτοκράτορα εκατόν είκοσι πόδια υψηλό(;) και
ήταν τόσο εκτενής που είχε μια τριπλή κιονοστοιχία μήκους ενός μιλίου. Υπήρχε
μια λίμνη πάρα πολύ μεγάλη , όπως μια θάλασσα, που περιβάλλεται από κτίρια που
αντιπροσώπευαν τις πόλεις, εκτός από εκτάσεις της γης , που αυτά τα χωράφια
καλλιεργούνταν, είχαν αμπέλια και λιβάδια και τα δάση, με μεγάλο αριθμό άγριων
και κατοικίδιων ζώων. Στο υπόλοιπο του σπιτιού όλα τα μέρη είχαν επικαλυφτεί με
χρυσάφι και ήταν στολισμένα με πολύτιμους λίθους και μαργαριτάρια. Υπήρχαν
τραπεζαρίες-δωμάτια με κρουνούς από ελεφαντόδοντο, των οποίων οι πίδακες θα
μπορούσαν να μετατραπούν και ψεκαστήρες κάτω από τα λουλούδια και ήταν
εξοπλισμένα με σωλήνες για να πασπαλίζουν τους επισκέπτες με αρώματα. Η κύρια
αίθουσα δεξιώσεων ήταν κυκλική και συνεχώς περιστρεφόμενη μέρα και νύχτα, όπως
οι ουρανοί. Είχε λουτρά που τροφοδοτούνται με θαλασσινό νερό και το νερό με
θείο. Όταν το οικοδόμημα τελείωσε σε αυτό το ύφος και το αφιέρωσε στον ίδιο ,
δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο και που καταδέχτηκε να στεγάζεται σαν ένα
ανθρώπινο ον…..»
Οι
αρχαιολόγοι έσκαβαν σε ένα τεχνητό πρόβολο στη βορειοανατολική γωνία του
Παλατίνου Λόφου της Ρώμης, όταν βρήκαν έναν κυκλικό , 12μετρο υψηλό πύργο, με
ένα μεγάλο κεντρικό πυλώνα με τέσσερα μέτρα σε διάμετρο και 8 ζεύγη καμάρες που
στηρίζουν δύο ορόφους. Κατά μήκος της κορυφής των άνω αψίδων, ήταν εν σειρά των
ημι-σφαιρικές οπές, που γεμίζουν με ολισθηρό άργιλο - κάπως σαν τις κοιλότητες
που χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλα πλοία και που περιέχουν πρωτόγονα ρουλεμάν, επί
των οποίων κινούνται πλατφόρμες που τοποθετήθηκαν για τη μεταφορά βαρέων
φορτίων.
Η
ανασκαφή πάνω στον Παλατίνο. Οι κορυφές των τόξων που υποστήριξαν τη
περιστρεφόμενη τραπεζαρία είναι ορατά στο προσκήνιο. The dig on the
Palatine. The tops of the arches that supported the revolving dining room are
visible in the foreground. Photo source: Haaretz
Οι
γραμμές των κοιλοτήτων που έχουν στη δομή πιστεύεται ότι στεγάζονται μεταλλικές
σφαίρες που υποστήριζαν τον ανακυκλούμενο όροφο. Στο κάτω μέρος του πύργου,
αρχαιολόγοι βρήκαν επίσης ενδείξεις ότι ένας μηχανισμός είχε κατασκευαστεί στον
τοίχο. Καταθέσεις ασβεστίτη στις γύρω πέτρες δείχνουν ότι η συνεχής κίνηση του
δαπέδου μπορεί να τροφοδοτείται από το νερό και η δύναμη να διοχετεύεται μέσω
ενός συστήματος γραναζιών.
Η
Maria Antonietta Tomei, αρχαιολόγος και πρώην υπάλληλος του Υπουργείου
Πολιτισμού στην Αρχαιολογική Εποπτεία, η οποία εποπτεύει την ανασκαφή πάνω στον
Παλατίνο, δήλωσε ότι η ανακάλυψη της τραπεζαρίας ρίχνει νέο φως στον αυτοκράτορα Νέρωνα. Αν και ο Νέρων έχει μια
φοβερή φήμη…. Αυτός δεν ήταν απλά μια αρνητική εικόνα….. Και τώρα, κατά την
άποψή της, η μηχανική και η αρχιτεκτονική πολυπλοκότητα της ανακυκλούμενης
τραπεζαρίας του, τονίζουν το πάθος του για την επιστήμη και την τεχνολογία,
καθώς και για τις τέχνες και τον πολιτισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου