Tο βράδυ της Κυριακής 19 Οκτωβρίου το Θέατρο
της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη και τα 49α
Δημήτρια υποδέχτηκαν μια σκοτεινή, ποιητική παράσταση με θέμα την περίπλοκη
σχέση πατέρα – γιου. «Attends, attends, attends...(pour mon père)» de Jan
Fabre. (Photo Wonge Bergmann).
Μια
σκοτεινή, ποιητική παράσταση με θέμα την περίπλοκη σχέση πατέρα - γιου είναι το
πιο πρόσφατο έργο του αιρετικού Βέλγου δημιουργού Jan Fabre. Ένας σπαρακτικός
μονόλογος, μια φανταστική ανταλλαγή σκέψεων ανάμεσα στις δύο όχθες.
Attends, attends,
attends... (pour mon père) est une réflexion sur le temps et la variabilité de
ses rythmes, une exploration sur l’art de la procrastination, le délai ouvrant
à un monde de possible, une réserve d’instants à venir où le désir et la mort
se conjuguent dans la tension et l’attente. Attends, attends, attends... (pour
mon père) is a reflection on time and the variability of its rhythms. It is an
exploration of the art of procrastination – an extension of time that opens up
a world of possibilities, a reserve of moments to come where, in the tension
and expectation, desire and death come together. In this solo, created
especially for Cédric Charron, Jan Fabre writes a letter asking his father to
wait and to become attuned to his son’s version of time.
Ο
γιος ζητά από τον πατέρα να κάνει υπομονή, να τον περιμένει, να του δώσει
χρόνο. Του ζητά να ενωθεί μαζί του, να ξαναγίνει παιδί, ώστε να προετοιμαστεί
για το θάνατο.
Ο γιος μεταμορφώνεται σε βαρκάρη. Θα περάσει τον πατέρα
απέναντι. Γνωρίζει το θάνατο καλύτερα απ’ τον καθένα. Ειδικεύεται στο να
πεθαίνει…
Στο
νέο του χορευτικό σόλο «Wait, Wait, Wait”, που έκανε πρεμιέρα την περασμένη
άνοιξη στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού του Μονπελιέ, o Fabre έχει ως πηγή έμπνευσης
τον performer της παράστασης, Cédric Charron.
Cédric Charron à la
sortie du spectacle Attends, attends, attends…(pour mon père) de Jan Fabre.
Ο
εξαιρετικός αυτός χορευτής, απόφοιτος της Σχολής Χορού P.A.R.T.S. των Βρυξελλών συνεργάζεται
με τον Fabre από το 1999, που συναντήθηκαν στην performance «As long as the
world needs a warrior’s soul». Aκολούθησαν πλήθος παραστάσεων, όπως η όπερα «Tannhäuser»
και οι μεγάλες θεατρικές παραγωγές «Je suis sang», «The Crying Body»,
«L’Histoire des larmes», «Orgy of Tolerance» and «Prometheus-¬‐Landscape II».
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο,
σκηνοθεσία, χορογραφία: Jan Fabre
Performance: Cédric
Charron
Μουσική: Tom Tiest
Δραματουργική επεξεργασία: Miet Martens
Φωτισμοί: Jan
Fabre, Geert Van der Auwera
Κοστούμια: Jan
Fabre, Andrea Kränzlin
Διεύθυνση παραγωγής: Ilka De Wilde
Μετάφραση:
Michèle Deghilage
Παραγωγή:
Troubleyn / Jan Fabre
Συμπαραγωγή:
Festival Montpellier Danse
Πολυσχιδής
και τολμηρή προσωπικότητα
"Autoportrait",
Jan Fabre. Photo: Verbruggens-Angelos
Χωρίς
θεατρικές σπουδές, απόφοιτος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών και του Δημοτικού
Ινστιτούτου Διακοσμητικών Τεχνών της Αμβέρσας, ο απόγονος του περίφημου Γάλλου
εντομολόγου Ζαν - Ανρί Φαμπρ, είχε μάθει να διακοσμεί βιτρίνες. Από εκεί,
μετέφερε στο σανίδι όλη την εικαστική του ιδιοφυία και αντικατέστησε τις
κούκλες με ζωντανές υπάρξεις, ηθοποιούς και χορευτές, τους «πολεμιστές της
ομορφιάς», όπως τους ονομάζει.
Μαγνητισμένος
από την περιθωριακή και την εναλλακτική κουλτούρα, ο πολυ - καλλιτέχνης Γιαν
Φαμπρ είναι συνυφασμένος με τους πειραματισμούς και τις καινοτομίες, δίνοντας
το δικό του στίγμα στον χώρο της παγκόσμιας τέχνης.
Photo: Pat
Verbruggen / Jan Fabre, portrait, photo DR / Copyright Jan Fabre 2013 / Galerie
Daniel Templon Paris.
Εικαστικός,
χορογράφος, δραματουργός, σκηνοθέτης και σκηνογράφος έχει υπογράψει έργα όχι
μόνο για το θέατρο και την όπερα αλλά και για τον κινηματογράφο. Έχει ιδρύσει και διευθύνει από το 1986 το
θέατρο Troubleyn, με έδρα την Αμβέρσα. Έχει παρουσιάσει γλυπτά, κατασκευές και
πίνακες στις μεγαλύτερες εκθέσεις του κόσμου
και είναι ο πρώτος εν ζωή καλλιτέχνης που του παραχωρήθηκαν κεντρικές
αίθουσες του Λούβρου για ατομική έκθεση έργων του σε διάλογο με τα κλασικά
αριστουργήματα. Θεωρείται μια από τις μεγάλες προσωπικότητες τις τέχνης και
κάθε νέα του δουλειά αντιμετωπίζεται ως καλλιτεχνικό γεγονός. Πολυσχιδής και
ριζοσπαστικός, δεν έχει σταματήσει να προκαλεί με τις δημιουργίες του ήδη από
την δεκαετία του ΄70, έχοντας την Ομορφιά ως κορυφαίο σκοπό. Στο λεξιλόγιο του
η Ηθική και η Αισθητική είναι ταυτόσημοι όροι.
Δεν
διστάζει να εκφράσει τον θαυμασμό του για τους γκάνγκστερ και την ευφυΐα τους
απέναντι στο σύστημα, με την ίδια άνεση με την οποία μιλάει για την αδιανόητη
δύναμη του ωραίου και για το ανθρώπινο σώμα ως αντικείμενο έρευνας ή για το
Κέντο, την ιαπωνική παραδοσιακή ξιφομαχία, που τον βοηθά στη διανοητική και
φυσική του ισορροπία.