Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

12 μόνο αιτίες να εγερθούμε ξανά και να νικήσουμε!

Kathe Kollwitz, The Carmagnole (Dance Around the Guillotine), 1901.

1. Απέλυσαν 10.000 συναδέλφους μας αναπληρωτές. Ετοιμάζουν την απόλυση 1.998 καθηγητών των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ από τους 2.122 που έβγαλαν στη διαθεσιμότητα τον Ιούλιο αφού κατήργησαν τους τομείς και τις ειδικότητές τους. Ετοιμάζουν τις λίστες με τους ξενόγλωσσους, τους γυμναστές, τους φιλολόγους, και όσους άλλους από μας μεθοδεύσουν να «περισσέψουν».   Θα το επιτρέψουμε;

Kathe Kollwitz, The Prisoners, 1908

2. Με την αύξηση των 2 ωρών, χιλιάδες συνάδελφοι έγιναν σε μια νύχτα «υπεράριθμοι», έχασαν την οργανική τους, εμπαίχτηκαν, με αδιαφανείς και παράνομες διαδικασίες μετατάχτηκαν, μετατέθηκαν υποχρεωτικά ή «τοποθετήθηκαν» προσωρινά, τρέχοντας  με κίνδυνο της ζωής τους μέχρι και σε 5 σχολεία ή σε άσχετες με την ειδικότητά τους υπηρεσίες για να καλύψουν εναγωνίως ωράριο. Θα το ανεχτούμε;

Kathe Kollwitz, The End, 1897 

3. Με την άρση της μονιμότητας είμαστε όλοι υποψήφιοι στην επόμενη λίστα προγραφών, αλλάζοντας τις εργασιακές σχέσεις.  Θα το αποτρέψουμε;

4. Για να βρουν κι άλλους διαθέσιμους, καταργούν τις ΕΠΑΣ, συνεχίζουν να κλείνουν και να συγχωνεύουν τμήματα, κατευθύνσεις και σχολεία. Θα το δεχτούμε;

André Masson, Massacre, 1931

5. Καταργούν κατά το δοκούν μαθήματα και ειδικότητες, αλλάζουν τις αναθέσεις, αυξομειώνουν τις ώρες των μαθημάτων, μας διασπούν στρέφοντας τον έναν κλάδο εναντίον του άλλου. Θα τους κάνουμε το χατίρι να αλληλοσπαραχτούμε;

André Masson, La ville abandonnée, 1924

6. Υποχρηματοδοτούν τα σχολεία, ενώ αυτά ήδη υπολειτουργούν με κενά, ελλείψεις καθηγητών και βιβλίων. Καταργούν τις υποστηρικτικές δομές, απολύουν φύλακες και καθαρίστριες, επιβαρύνουν τις συνθήκες δουλειάς μας. Διευρύνουν το ωράριο με παράνομες προφορικές εντολές. Θα το συνηθίσουμε;

André Masson, En revenant de l'exécution, 1937

7. Μεθοδεύουν από την καινούρια χρονιά το έκτρωμα της «αυτοαξιολόγησης» (στην αρχή) της «Αξιολόγησης»- χειραγώγησης, της βαθμολογικής - μισθολογικής μας καθήλωσης και απόλυσης.  Θα συνεργήσουμε;

8. Με αυταρχικούς μηχανισμούς πειθάρχησης (Παρουσιολόγιο, my school, διώξεις, ποινικοποίηση αγώνων, συκοφαντία, ανήθικη προπαγάνδα από τα ΜΜΕ, επιστρατεύσεις, ΕΔΕ, πειθαρχικά  κ.ά) επιβάλλουν τον ασφυκτικό έλεγχο και τη συμμόρφωση. Απαξιώνουν και ευτελίζουν τον εκπαιδευτικό. Θα «συμμορφωθούμε»; Θα τους φοβηθούμε;

André Masson, Le cimetiere, 1924

9. Μετέτρεψαν σε ομήρους 20.000 μαθητές μας των τομέων της Τεχνικής που κατήργησαν. Με το «νέο» εξετασιοκεντρικό Γενικό και Τεχνικό Λύκειο και το σχολείο της αγοράς εντατικοποιούν τη δουλειά μας ενώ αποκλείουν απ΄το σχολείο τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, και δίνουν ως φτηνούς-ανασφάλιστους εργαζόμενους τους ανήλικους μαθητές των τεχνικών, διά μέσου της μαθητείας στους ιδιώτες. Θα αδιαφορήσουμε;

10. Διέλυσαν τα ασφαλιστικά μας ταμεία και την ιατροφαρμακευτική μας περίθαλψη. Ο γιατρός και το φάρμακο έγιναν άχθος και «πολυτέλεια» για όλους και τραγική καθημερινότητα για όσους υποφέρουν από σοβαρές και χρόνιες παθήσεις. Θα το υπομείνουμε;

11. Εξαθλίωσαν μισθούς - συντάξεις, μας χαρατσώνουν αλύπητα και μας ετοιμάζουν νέα αβάσταχτη φοροληστεία, νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων και πλειστηριασμούς, ακόμα και της πρώτης κατοικίας. Θα παραμείνουμε παθητικοί θεατές;

André Masson, La résistance, 1944

12. Με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου καταπατούν Σύνταγμα, Νόμους, εργασιακά δικαιώματα, υποθηκεύουν την εθνική ανεξαρτησία και ξεπουλούν τα δημόσια αγαθά και τον εθνικό πλούτο. Θα τα υπερασπίσουμε;

Kathe Kollwitz, Revolt (By the Gates of a Park), 1897

Οι καθηγητές, οι εργαζόμενοι, η νεολαία δεν είπαν ακόμη την τελευταία τους λέξη….

Ενωτική Αγωνιστική Πρωτοβουλία (Παρεμβάσεις) Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ