Anonyme, L'Enfer Détail, The Hell Detail, Museu
Nacional de arte Antiga, Lisbonne.
«Γράφω
την ιστορία της σταθερής σύνδεσης μεταξύ της λεγόμενης κοσμικής και
εκκλησιαστικής πολιτικής, μαζί με τις επιπτώσεις αυτής της θρησκείας στο λαό:
για την εγκληματικότητα στην εξωτερική πολιτική, στην αγροτική, εμπορική και
οικονομική πολιτική, στην εκπαιδευτική πολιτική, στον πολιτισμό, στη
λογοκρισία, στη συνεχιζόμενη εξάπλωση της άγνοιας και της δεισιδαιμονίας, για
την αδίστακτη εκμετάλλευση της σεξουαλικής ηθικής, του συζυγικού και του
ποινικού δικαίου. [...]
Με
λίγα λόγια: γράφω την ιστορία ενός εγκλήματος σε όλη την έκταση της κρατικής,
εκκλησιαστικής και κοινωνικής ζωής της χριστιανοσύνης». (KARLHEINZ DESCHNER)
Οι
παροιμιώδης φράση "συνθήκες σαν της αρχαίας Ρώμης" ισχύει, όπως
αποδεικνύει ο Deschner σε αυτό το βιβλίο, και για τις συνθήκες στη Ρωμαϊκή
Εκκλησία.
Οι
φρικαλεότητες της ύστερης αρχαιότητας και οι αχρειότητες των χριστιανών
ποιμένων και ποιμνίων ωραιοποιούνται μέχρι και σήμερα από τους εκκλησιαστικούς
ιστορικούς ή αποσιωπώνται.
Οι
περισσότεροι "λαϊκοί" θεωρούσαν απλώς αδύνατη μια τέτοια σωρεία
εγκληματικών πράξεων κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες, ενώ αργότερα
πίστευαν πως πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις.
Το
σοκ αυτού του βιβλίου θα πείσει κάθε αναγνώστη ότι αυτά τα εγκλήματα δεν ήταν
τα συγχωρητέα σφάλματα μιας κατά τα άλλα αγίας Εκκλησίας αλλά ουσιαστικές
αποδείξεις μιας κρατικοποιημένης θρησκείας.
(Από
το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Ο
κριτικός του εκκλησιαστικού μηχανισμού Karlheinz Deschner (γενν. το έτος 1924)
έχει ένα πολύ εκτεταμένο έργο με αντικείμενο την Ιστορία και τα έργα της
χριστιανικής θρησκείας και των ηγετών της. Αποκορύφωμα αυτής της συγγραφικής
παραγωγής είναι ένα δεκάτομο έργο με τίτλο «Η εγκληματική Ιστορία του
χριστιανισμού» (στα ελληνικά: Εκδόσεις «Κάκτος»), για τον οποίο χριστιανισμό
γράφει ο Deschner ότι αποτελεί «Ένα μήνυμα χαράς με πολεμική εξάρτηση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου