Τρίτη, 11 Ιουλίου 2017

Ανακαλύφθηκε το μυστικό του καλού ύπνου! Purpose in life by day linked to better sleep at night

Felice Casorati, Dreaming of Pomegranates, 1913. Οι άνθρωποι που έχουν έναν καλό λόγο να ξυπνήσουν το επόμενο πρωί αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα ύπνου. Having a purpose in life means you are more likely to sleep better at night with less sleep apnea and restless leg syndrome, reports a new study. Cultivating a purpose in life could be drug-free strategy to improve sleep, scientists said. The study participants were older adults -- who tend to have more insomnia and sleep disturbances -- but researchers said the findings are likely applicable to the broader public.

Λένε πως η καθαρή συνείδηση αποτελεί εγγύηση για έναν ήσυχο ύπνο. Αλλά τώρα αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι το μυστικό για έναν καλό ύπνο είναι να έχεις έναν καλό λόγο να ξυπνήσεις το επόμενο πρωί, σύμφωνα με άρθρο που δημοσίευσαν στο επιστημονικό έντυπο Sleep, Science and Practice.

Στην πρώτη στο είδος της μελέτη, οι επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής Feinberg στο Πανεπιστήμιο Northwestern του Ιλινόις, διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έχουν έναν σκοπό στη ζωή τους έχουν λιγότερα προβλήματα ύπνου και βελτιωμένη ποιότητα ύπνου.

Κι ενώ οι περισσότεροι συμμετέχοντες στο δείγμα ήταν ηλικιωμένοι, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα αποτελέσματά τους αφορούν άτομα κάθε ηλικίας και τελικά το αν ο ύπνος θα είναι καλός εξαρτάται από παράγοντες που καθορίζονται πολύ πριν πέσει κανείς να κοιμηθεί.

Στη μελέτη έλαβαν μέρος 823 άτομα, 60-100 ετών, που απάντησαν σε δέκα ερωτήσεις για τον σκοπό της ζωής τους και σε 32 ερωτήσεις που αφορούσαν τις συνήθειες του ύπνου τους. Όσοι αισθάνονταν ότι η ζωή τους είχε κάποιο νόημα είχαν 63% λιγότερες πιθανότητες να έχουν άπνοια ύπνου και 52% λιγότερες πιθανότητες να πάσχουν από το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών. Επίσης, είχαν καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Στόχος το να έχουμε στόχο

Gustave Courbet, Sleeping Nude, 1858. What’s the secret?

«Το να έχει κανείς έναν σκοπό στη ζωή του μπορεί να είναι μια καλή εναλλακτική θεραπεία για τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου του. Και το να έχει στόχους ο άνθρωπος είναι κάτι που μπορεί να καλλιεργηθεί και να ενισχυθεί με συμπεριφορικές παρεμβάσεις», εξηγεί ο κύριος συγγραφέας της μελέτης Τζέισον Ονγκ, επίκουρος καθηγητής Νευρολογίας στο αμερικάνικο πανεπιστήμιο.

Να σημειωθεί ότι, τα προβλήματα ύπνου έχουν σχετιστεί με διάφορες παθήσεις, περιλαμβανομένων της νόσου Αλτσχάιμερ, της παχυσαρκίας, της καρδιακής νόσου, του διαβήτη, του κοινού κρυολογήματος και της γρίπης.

Οι ενήλικοι συστήνεται να κοιμούνται από επτά έως εννέα ώρες κάθε βράδυ, αλλά η ακριβής ποσότητα ύπνου που χρειάζεται κάποιος διαφέρει από άτομο σε άτομο, ανάλογα με την ηλικία, τον τρόπο ζωής του και το DNA του.

Πηγές: Arlener D. Turner, Christine E. Smith, Jason C. Ong. Is purpose in life associated with less sleep disturbance in older adults? Sleep Science and Practice, 2017; 1 (1) DOI: 10.1186/s41606-017-0015-6 - http://www.tovima.gr/science/medicine-biology/article/?aid=890925


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου