Arts Universe and Philology

Arts Universe and Philology
The blog "Art, Universe, and Philology" is an online platform dedicated to the promotion and exploration of art, science, and philology. Its owner, Konstantinos Vakouftsis, shares his thoughts, analyses, and passion for culture, the universe, and literature with his readers.

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Τα μαθηματικά αγχώνουν τα κορίτσια. Girls 'more afraid' of maths than boys, says new study

Νέα μελέτη δείχνει ότι έχουν χειρότερες επιδόσεις στις εξετάσεις από τα αγόρια. Women are underrepresented in some science, technology, engineering and mathematics (STEM) subjects and fields, global studies have shown. Even in countries with higher gender equality, sex differences in math and technical scores persist. Now, using international data, a team of psychologists has determined that, overall, girls experience negative emotions about mathematics that can result in avoidance of math topics. Viktor Cap/Thinkstock

Καθώς πλησιάζουν οι πανελλαδικές εξετάσεις και το...αγχόμετρο πάει να σπάσει σε πολλούς μαθητές και γονείς, μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα δείχνει ότι σχεδόν σε όλο τον κόσμο τα κορίτσια έχουν σαφώς μεγαλύτερο άγχος για τα μαθηματικά από ό,τι τα συνομήλικα αγόρια.

Επιπλέον, στις περισσότερες χώρες (περίπου δύο στις τρεις) τα κορίτσια έχουν κατά μέσο όρο χειρότερες επιδόσεις στα μαθηματικά σε σχέση με τα αγόρια. Οπότε τα κορίτσια μπορούν να παγιδευθούν πιο εύκολα σε ένα φαύλο κύκλο φοβίας και χειρότερων βαθμών, όπου το ένα φέρνει το άλλο.

Η σχέση γυναικών-μαθηματικών

Girls are "more afraid" of mathematics than boys in 80% of countries, according to a new study. (Photo: Red Orbit)

Άλλες μελέτες μέχρι σήμερα είχαν δείξει ότι οι γυναίκες, τόσο ως φοιτήτριες, όσο και ως επαγγελματίες, εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά συμμετοχής, σε σχέση με τους άνδρες, στον τομέα Επιστήμης-Τεχνολογίας-Μηχανικής-Μαθηματικών (STEM), ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, όπου έχουν γίνει μεγάλες πρόοδοι στην ισότητα των δύο φύλων.

Τώρα, μια ομάδα ψυχολόγων από τα πανεπιστήμια του Μισούρι και της Καλιφόρνια-Ιρβάϊν των ΗΠΑ, καθώς και της Γλασκώβης στη Σκωτία ανέλυσαν στοιχεία για μαθητές 15 ετών σε πάνω από 60 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η γενική διαπίστωση είναι ότι τα κορίτσια αγχώνονται σαφώς περισσότερο από τα μαθηματικά και μάλιστα αυτό συμβαίνει ακόμη και στις χώρες με την μεγαλύτερη ισότητα μεταξύ των δύο φύλων. Τα αρνητικά αυτά συναισθήματα και ο φόβος συχνά οδηγούν τα κορίτσια να αποφεύγουν τα μαθηματικά και άλλα μαθήματα που περιέχουν μαθηματικά (π.χ. φυσική), με αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο και στις κατοπινές επιλογές και ευκαιρίες, όσον αφορά τις πανεπιστημιακές σπουδές και την καριέρα τους.

Οι αιτίες

David Geary and his team determined that, overall, girls experience negative emotions about mathematics that can result in avoidance of math topics. Credit: MU News Bureau

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτό το άγχος έχει διάφορες πιθανές αιτίες. Όποια κι αν είναι πάντως η αιτία, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, το άγχος ενός κοριτσιού δεν φαίνεται να μειώνεται, αν έχει ένα πρότυπο μέσα στην οικογένεια, π.χ. μια μητέρα που ακολουθεί επιστημονική-τεχνολογική-μαθηματική καριέρα.

Από την άλλη, η μελέτη επισημαίνει ότι ακόμη και στις πιο ανεπτυγμένες χώρες οι γονείς τείνουν να δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην μαθηματική εκπαίδευση του υιού τους παρά της κόρης τους, παρόλο που σε αυτές ακριβώς τις χώρες ζουν αναλογικά οι περισσότερες γυναίκες που ακολουθούν καριέρες στο πεδίο STEM.

Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι «οι πολιτικές για την προσέλκυση περισσότερων κοριτσιών και γυναικών σε θέματα όπως η επιστήμη των υπολογιστών, η φυσική και η μηχανική έχουν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει παγκοσμίως. Δεν είναι λάθος να πούμε ότι κανείς δεν ξέρει τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα θα τραβήξει περισσότερα κορίτσια σε αυτά τα πεδία». Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «PloS ONE».

Πηγή: Gijsbert Stoet, Drew H. Bailey, Alex M. Moore, David C. Geary. Countries with Higher Levels of Gender Equality Show Larger National Sex Differences in Mathematics Anxiety and Relatively Lower Parental Mathematics Valuation for GirlsPLOS ONE, 2016; 11 (4): e0153857 DOI: 10.1371/journal.pone.0153857

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου