Henri de
Toulouse-Lautrec, Red Haired Woman In Red
Dress. To κόκκινο χρώμα
φαίνεται ότι μαγνητίζει τους άνδρες και με επιστημονικές αποδείξεις.
Η
επιλογή του χρώματος των ρούχων μιας γυναίκας ενδεχομένως να μαρτυρεί κατά
πόσον βρίσκεται σε φάση αναζήτησης συντρόφου, υποστηρίζουν καναδοί επιστήμονες.
Σύμφωνα
με ευρήματα, οι γυναίκες τείνουν να στέλνουν μηνύματα στο αντίθετο φύλο σχετικά
με τη φάση του βιολογικού τους ρολογιού με τον τρόπο με τον οποίο ντύνονται
και, πιο συγκεκριμένα, με τα χρώματα που επιλέγουν. Για παράδειγμα, το κόκκινο
και το ροζ παραπέμπουν στην αναζήτηση σεξουαλικού συντρόφου και συνήθως
επιλέγονται ασυνείδητα από τις γυναίκες όταν αυτές βρίσκονται σε ωορρηξία -
όταν δηλαδή έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να τεκνοποιήσουν.
Pablo Picasso, Frenzy, 1900, Pastel, 47,5x38,5 cm
Οι
ειδικοί δεν έχουν ακόμη κατανοήσει πλήρως γιατί το κόκκινο χρώμα λειτουργεί ως
«μαγνήτης» προς το αντίθετο φύλο. Ωστόσο κάποιοι υποθέτουν ότι το συγκεκριμένο
έντονο χρώμα ξυπνά τα άγρια ένστικτα των ανδρών.
«Τα
τελευταία χρόνια οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να αναλύουν εις βάθος τη σχέση
ανάμεσα στο χρώμα και στη συμπεριφορά» εξηγεί ο καθηγητής Ψυχολογίας δρ Άντριου
Έλιοτ από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ. «Για την ώρα γνωρίζουμε περισσότερα
γύρω από τη φυσική και τη φυσιολογία των χρωμάτων και λιγότερα για την
ψυχολογία των χρωμάτων. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός ότι τα χρώματα
που μας περιβάλλουν καθημερινά μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά μας χωρίς
καν να το αντιληφθούμε» υπογραμμίζει ο ειδικός.
Women at high
conception risk were substantially more likely to be wearing a red or pink
shirt compared with women at low conception risk—Sample A: 26% vs. 8%, χ2(1, N = 100) = 5.32, p = .02, odds
ratio = 3.85; Sample B: 40% vs. 7%, χ2(1, N =
24) = 3.82, p = .051, odds ratio = 8.67.
Στο
πλαίσιο μελέτης τους, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας
στον Καναδά ζήτησαν από 124 γυναίκες να δηλώσουν το χρώμα των ρούχων τους, όπως
επίσης και το πόσες ημέρες είχαν παρέλθει από την τελευταία τους περίοδο.
Διαπίστωσαν
λοιπόν ότι οι γυναίκες που βρίσκονταν στις πιο γόνιμες ημέρες τους είχαν
περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν κόκκινα ρούχα συγκριτικά με όσες
βρίσκονταν σε άλλη περίοδο του κύκλου τους.
Frida Kahlo, Autoportrait en robe de velours, 1926, Mexico,
Museo de Arte Moderno
Από
την άλλη πλευρά, δημοσκόπηση που διεξήγαγε η ιστοσελίδα διαδικτυακών γνωριμιών
OKCupid έδειξε ότι οι γυναίκες που φορούσαν κόκκινο στη φωτογραφία του ψηφιακού
προφίλ τους ελάμβαναν περισσότερα μηνύματα και έβγαιναν περισσότερα ραντεβού
συγκριτικά με όσες φορούσαν οποιοδήποτε άλλο χρώμα.
Τα
ευρήματα αυτά επιβεβαιώθηκαν και από Γάλλους ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της
Νότιας Βρετάνης. Στη μελέτη τους οι επιστήμονες ζήτησαν από 64 γυναίκες να
αλλάζουν ψηφιακά το χρώμα της μπλούζας που φορούσαν στη φωτογραφία του προφίλ
τους ανά δύο εβδομάδες για ένα διάστημα ενός χρόνου. Είδαν λοιπόν ότι από τον
συνολικό όγκο μηνυμάτων που έλαβαν οι συμμετέχουσες κατά τη διάρκεια της
μελέτης το 21% ελήφθη ενόσω εμφανίζονταν με κόκκινο τοπ. Αντίστοιχα όταν
φορούσαν άλλα χρώματα (μαύρο, λευκό, μπλε, κίτρινο ή πράσινο) η ανταπόκριση του
αντίθετου φύλου υπό μορφή μηνυμάτων άγγιζε το 14%-16%.
Τέλος,
ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ στη Νέα Υόρκη διαπίστωσαν ότι στα
μάτια των ανδρών μια γυναίκα που φοράει κόκκινα φαντάζει πιο ελκυστική, ενώ
έχει περισσότερες πιθανότητες να δεχθεί πρόταση για ρομαντικό ραντεβού.